Prezentační a komunikační dovednosti studentů s důrazem na potřebné aspekty jejich rozvoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F19%3AN0000015" target="_blank" >RIV/01801376:_____/19:N0000015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prezentační a komunikační dovednosti studentů s důrazem na potřebné aspekty jejich rozvoje
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na dovednost studentů prezentovat, která jim nabízí nespornou výhodu na trhu práce. Klade si za cíl představit dílčí výsledky výzkumného šetření orientovaného na prezentační dovednosti studentů vysoké školy, kteří měli za úkol představit zvolené ekonomické téma a byli hodnoceni z hlediska šesti aspektů. Příspěvek porovnává výsledky experimentální a kontrolní skupiny, přičemž experimentální skupina absolvovala kurz zaměřený na rozvoj prezentačních dovedností, kontrolní skupina nikoli. Významnost posunu komunikačních dovedností byla ověřena pomocí Studentova t-testu. Výsledky poukázaly na významný posun v prezentačních dovednostech experimentální skupiny a tedy účinnost zařazeného kurzu, který byl studentům nápomocný při přípravě vystoupení. Příspěvek taktéž přináší podrobnější informaci o jednotlivých aspektech, které je třeba v rámci komunikačních dovedností nejvíce rozvíjet. V neposlední řadě se zaměřuje na vlastní pocity studentů, které je při prezentování doprovází, a též na jejich vlastní zájem o rozvoj konkrétních aspektů komunikace.
Název v anglickém jazyce
Presentation and Communication Skills of Students with Focus on Necessary Aspects of Development of These Skills
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on presentation skills of students that represents undoubtedly a significant advantage for them on the labour market. It is oriented on the presentation of partial research results connected with the presentation skills of university students. Their task was to present selected economic topic. They were evaluated with the help of six aspects. The paper compares the results of the experimental and control group. While the experimental group dealt with a course focused on presentation skills improvement, the control group did not go through this course. The significance of the communication skills change was measured with the help of Student t-test. The results pointed out the significant change of the experimental group presentation skills and the efficiency of the course that was helpful for students in preparation for their in-class presentation. The paper also brings information regarding individual aspects of communication which are to be developed primarily. Last but not least, it is also focused on the feelings the students are facing during presentation and on their own interest in development of individual communication aspects.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Logos Polytechnikos
ISSN
2464-7551
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
106 - 116
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—