Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methodological Considerations in Developing Online Communication Skills in English Language Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F10%3A%230000307" target="_blank" >RIV/46747885:24510/10:#0000307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methodological Considerations in Developing Online Communication Skills in English Language Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is generally observed that a considerable number of university students in the Czech Republic use online communication tools and feel comfortable keeping in touch with other people by means of computer mediated communication. However, not only these productive skills, but also soft skills, should be developed at the tertiary level of education. This can be done mainly in the courses that focus on communication, including English language courses. Yet, in many English language courses, the ability toeffectively communicate online is not paid much attention to, or is often reduced to language accuracy. This paper tries to offer certain possibilities to meet the above-mentioned requirements. It presents the results obtained in a pilot study on developing communicative competence in English language courses for university students at the CEFR A2 level. The aim of this paper is to clarify the key principles of developing communicative competence. Along with the theoretical basis, the me

  • Název v anglickém jazyce

    Methodological Considerations in Developing Online Communication Skills in English Language Courses

  • Popis výsledku anglicky

    It is generally observed that a considerable number of university students in the Czech Republic use online communication tools and feel comfortable keeping in touch with other people by means of computer mediated communication. However, not only these productive skills, but also soft skills, should be developed at the tertiary level of education. This can be done mainly in the courses that focus on communication, including English language courses. Yet, in many English language courses, the ability toeffectively communicate online is not paid much attention to, or is often reduced to language accuracy. This paper tries to offer certain possibilities to meet the above-mentioned requirements. It presents the results obtained in a pilot study on developing communicative competence in English language courses for university students at the CEFR A2 level. The aim of this paper is to clarify the key principles of developing communicative competence. Along with the theoretical basis, the me

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-906638-83-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    769-776

  • Název nakladatele

    Academic Conferences Ltd.

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    11. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    291089800095