Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE KEY COMPETENCIES IN INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES OF THE SECONDARY SCHOOL GRADUATES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F14%3A%230000018" target="_blank" >RIV/02819180:_____/14:#0000018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE KEY COMPETENCIES IN INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES OF THE SECONDARY SCHOOL GRADUATES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid development of the information and communication technologies (ICT) affects all sectors of human activity. Today only few people can imagine life without using them. Information and communication technologies have an impact on education in twomain areas. ICT facilitates access to education and increases the efficiency of the teaching process, if exploited properly. Information and communication technologies have also become one of the most desired field of study and one of the highest paid industries which still lacks a large number of experts. With the introduction of information and communication technologies into schools, educational experts faced the fundamental question - how to integrate ICT in education. Instead of integrating ICT into curriculum of various subjects, experts created a separate subject that is devoted to these technologies. A different situation arose in 2004 when the National Programme for the Development of Education (National Curriculum) was formed.

  • Název v anglickém jazyce

    THE KEY COMPETENCIES IN INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES OF THE SECONDARY SCHOOL GRADUATES

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid development of the information and communication technologies (ICT) affects all sectors of human activity. Today only few people can imagine life without using them. Information and communication technologies have an impact on education in twomain areas. ICT facilitates access to education and increases the efficiency of the teaching process, if exploited properly. Information and communication technologies have also become one of the most desired field of study and one of the highest paid industries which still lacks a large number of experts. With the introduction of information and communication technologies into schools, educational experts faced the fundamental question - how to integrate ICT in education. Instead of integrating ICT into curriculum of various subjects, experts created a separate subject that is devoted to these technologies. A different situation arose in 2004 when the National Programme for the Development of Education (National Curriculum) was formed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2014 Proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference Valencia - 10th - 12th March 2014

  • ISBN

    9788461684120

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2439-2447

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville, Spain

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku