Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Requirements for brand managers and product managers responsible for competitiveness of products and brands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F16%3A%230000061" target="_blank" >RIV/02819180:_____/16:#0000061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2016.03.01" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/joc.2016.03.01</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2016.03.01" target="_blank" >10.7441/joc.2016.03.01</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Requirements for brand managers and product managers responsible for competitiveness of products and brands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Competitiveness of a product and care of a brand value are mainly the work of product managers and brand managers who play a major role in creating a competitive advantage of their companies. The aim of the paper is to present partial results of an independent research and connect them with the knowledge base of knowledge management and human factors in product management. The paper focuses on a set of requirements for qualifications, experience, knowledge and skills that are imposed on candidates for the position of "Brand Manager". For the purposes of defining the research objectives, an assumption was made that a set of requirements for candidates will prove that brand managers and product managers are knowledge workers. In order to meet this goal, the method of content analysis of job advertisements was used. Secondarily, the research was focused on identifying and analysing the differences between the sets of requirements for product managers and brand managers.

  • Název v anglickém jazyce

    Requirements for brand managers and product managers responsible for competitiveness of products and brands

  • Popis výsledku anglicky

    Competitiveness of a product and care of a brand value are mainly the work of product managers and brand managers who play a major role in creating a competitive advantage of their companies. The aim of the paper is to present partial results of an independent research and connect them with the knowledge base of knowledge management and human factors in product management. The paper focuses on a set of requirements for qualifications, experience, knowledge and skills that are imposed on candidates for the position of "Brand Manager". For the purposes of defining the research objectives, an assumption was made that a set of requirements for candidates will prove that brand managers and product managers are knowledge workers. In order to meet this goal, the method of content analysis of job advertisements was used. Secondarily, the research was focused on identifying and analysing the differences between the sets of requirements for product managers and brand managers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-1728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    5-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus