Shift in Requirements for Product and Brand Managers in the Context of Knowledge Management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F16%3A%230000062" target="_blank" >RIV/02819180:_____/16:#0000062 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Shift in Requirements for Product and Brand Managers in the Context of Knowledge Management
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je prezentovat dílčí výsledky nezávislého výzkumu, jehož dlouhodobým cílem bylo shromáždit a analyzovat informace o požadavcích, které jsou kladeny na kandidáty na pozice v produktovém managementu. Za účelem splnění cíle výzkumu byla použita metoda analýzy obsahu podle Berelsona, což umožnilo ke shromáždění informací o požadavcích využít inzeráty dostupné na kariérním portálu. Předpoklad, že, pokud jde o požadavky na úroveň znalostí, zkušeností a dovedností, a osobnostní rysy brand manažerů a produktových manažerů nebudou zjištěny signifikantní rozdíly, nebyl potvrzen. Nejčastěji byl zveřejněn požadavek na schopnost dobře komunikovat a to v obou souborech inzerovaných pozic "Brand manažer" a "Produkt manažer". Tento požadavek dominoval také v inzerátech zveřejněných v roce 2007, kdy byla ekonomika České republiky rovněž ve fázi konjuktury. Nicméně, závěry ukázaly některé posuny v požadavcích zaměstnavatelů.
Název v anglickém jazyce
Shift in Requirements for Product and Brand Managers in the Context of Knowledge Management
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present partial results of an independent research, which long-term objective was to gather and analyse the information about the requirements that are imposed on candidates for the positions in product management. In order to meet the research goal the content analysis method by Berelson was used, which made it possible to use the available job adverts on a career portal to gather information regarding the requirements. The assumption that, in terms of the requirements for the level of knowledge, experience, skills, and personality traits of brand managers and product managers have no differences has not been proved by the results. The most published requirement in the both sets of ads for the post Brand Manager and Product Manager was the ability to communicate well. This requirement dominated also in ads in 2007, when the economy of the Czech Republic was also in the phase of boom. Nevertheless, findings showed some shifts in employers´ demands.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Economics and Business Management in the 21st Century 3rd International Scientific Conference
ISBN
9788024839837
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
327-336
Název nakladatele
VŠB-Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
23. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—