Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Requirements for Brand Managers in the Czech Republic and Ukraine in Knowledge Management Framework

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F18%3A%230000101" target="_blank" >RIV/02819180:_____/18:#0000101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://skisoft.pl/lukabi/conference2018/icom2018_files/BOOK_OF_PROCEEDINGS_ICoM_2018.pdf" target="_blank" >http://skisoft.pl/lukabi/conference2018/icom2018_files/BOOK_OF_PROCEEDINGS_ICoM_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Requirements for Brand Managers in the Czech Republic and Ukraine in Knowledge Management Framework

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the paper is to present partial results of an independent research, which long-term objective was to gather and analyse the information about the requirements that are imposed on candidates for the position titled Brand Manager. An interdisciplinary approach was applied while looking into this subject, since both research into theoretical bases and analysis of the current state of the topic and the tendencies of its development required work in several fields of study. The content analysis method by Berelson was used, which made it possible to use the available recruitment advertisements on career portals to gather information regarding the requirements for brand managers in the Czech Republic and Ukraine. Concerning the sets of requirements for qualification and experience the frequency varies slightly, personality traits and soft skills also differ, as illustrate Top 10 requirements in both countries. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing knowledge, personal dispositions and skills of knowledge workers in Ukraine.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Requirements for Brand Managers in the Czech Republic and Ukraine in Knowledge Management Framework

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the paper is to present partial results of an independent research, which long-term objective was to gather and analyse the information about the requirements that are imposed on candidates for the position titled Brand Manager. An interdisciplinary approach was applied while looking into this subject, since both research into theoretical bases and analysis of the current state of the topic and the tendencies of its development required work in several fields of study. The content analysis method by Berelson was used, which made it possible to use the available recruitment advertisements on career portals to gather information regarding the requirements for brand managers in the Czech Republic and Ukraine. Concerning the sets of requirements for qualification and experience the frequency varies slightly, personality traits and soft skills also differ, as illustrate Top 10 requirements in both countries. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing knowledge, personal dispositions and skills of knowledge workers in Ukraine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 8th International Conference on Management, „Leadership, Innovativeness and Entrepreneurship in a Sustainable Economy”

  • ISBN

    9788365951281

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    660-664

  • Název nakladatele

    Czestochowa University of Technology

  • Místo vydání

    Czestochowa

  • Místo konání akce

    Czestochowa

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku