Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Requirements Placed on Product Managers in the Context of Knowledge Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000302" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000302 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://spu.fem.uniag.sk/fem/ICoM_2017/files/international_scientific_conference_icom_2017.pdf" target="_blank" >https://spu.fem.uniag.sk/fem/ICoM_2017/files/international_scientific_conference_icom_2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Requirements Placed on Product Managers in the Context of Knowledge Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to present partial results of an independent research, which long-term objective was to gather and analyse the information about the requirements that are imposed on candidates for the position titled Product Manager. An interdisciplinary approach was applied while looking into this subject, since both research into theoretical bases and analysis of the current state of the topic and the tendencies of its development required work in several fields of study. In order to meet the research goal the content analysis method by Berelson was used, which made it possible to use the available job adverts on the career portal monster.com to gather information regarding the requirements for product managers in the USA. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers.

  • Název v anglickém jazyce

    Requirements Placed on Product Managers in the Context of Knowledge Management

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present partial results of an independent research, which long-term objective was to gather and analyse the information about the requirements that are imposed on candidates for the position titled Product Manager. An interdisciplinary approach was applied while looking into this subject, since both research into theoretical bases and analysis of the current state of the topic and the tendencies of its development required work in several fields of study. In order to meet the research goal the content analysis method by Berelson was used, which made it possible to use the available job adverts on the career portal monster.com to gather information regarding the requirements for product managers in the USA. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th International Scientific Conference ICoM: Managerial Trends in the Development of Enterprises in Globalization Era

  • ISBN

    9788055217390

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    466-471

  • Název nakladatele

    Slovak University of Agriculture in Nitra, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    1. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000426613300062