Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F16%3A%230000137" target="_blank" >RIV/04274644:_____/16:#0000137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/2016.26.57" target="_blank" >https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/2016.26.57</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/trends.2016.26.57." target="_blank" >10.13164/trends.2016.26.57.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the author´s work was to provide the insight into the offering of brand manager´s posts in the Czech Republic and to analyze the collected data with the special interest in finding the answer, whether the employers see a brand manager as a knowledge worker. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in recruitment advertisements gathered from June to August 2015. There were analysed the requirements that had cumulated frequency in the analysed sample, which exceeded 3 % threshold in the processed data files in 2007 and 2015. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers. Comparison of frequencies of requirements placed on candidates for the position of "Brand Manager" in 2007 and in 2015 indicates changes, but it does not mean that employers are less demanding.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the author´s work was to provide the insight into the offering of brand manager´s posts in the Czech Republic and to analyze the collected data with the special interest in finding the answer, whether the employers see a brand manager as a knowledge worker. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in recruitment advertisements gathered from June to August 2015. There were analysed the requirements that had cumulated frequency in the analysed sample, which exceeded 3 % threshold in the processed data files in 2007 and 2015. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers. Comparison of frequencies of requirements placed on candidates for the position of "Brand Manager" in 2007 and in 2015 indicates changes, but it does not mean that employers are less demanding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trends Economics and Management

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    57-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus