Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification and Comparison of Requirements Imposed on Brand Managers: Cross-National Study in the U.S.A. and in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000303" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/407" target="_blank" >https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/407</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/trends.2017.29.69." target="_blank" >10.13164/trends.2017.29.69.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification and Comparison of Requirements Imposed on Brand Managers: Cross-National Study in the U.S.A. and in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the article is to provide the insight into the offering of brand manager posts in the Czech Republic and in the U.S.A. and to analyse the collected data with the special interest in finding the answer whether the employers are searching the brand managers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers, and if there is no significant difference in the requirements between the Czech and American recruitment advertisers. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in the advertisements publicly available on career portals. The goal of the primary survey was to provide the answers to the research questions that arise from the following research assumptions: (1) employers do not publish different requirements for candidates for the job of Brand Manager in the U.S.A. and in the Czech Republic, (2) the set of requirements for candidates for the job of Brand Manager in the U.S.A. will confirm that a brand manager is

  • Název v anglickém jazyce

    Identification and Comparison of Requirements Imposed on Brand Managers: Cross-National Study in the U.S.A. and in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the article is to provide the insight into the offering of brand manager posts in the Czech Republic and in the U.S.A. and to analyse the collected data with the special interest in finding the answer whether the employers are searching the brand managers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers, and if there is no significant difference in the requirements between the Czech and American recruitment advertisers. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in the advertisements publicly available on career portals. The goal of the primary survey was to provide the answers to the research questions that arise from the following research assumptions: (1) employers do not publish different requirements for candidates for the job of Brand Manager in the U.S.A. and in the Czech Republic, (2) the set of requirements for candidates for the job of Brand Manager in the U.S.A. will confirm that a brand manager is

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trends Economics and Management

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    69-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus