Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Requirements for Brand Managers in Ukraine and the Czech Republic: Identification and Comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F18%3A%230000099" target="_blank" >RIV/02819180:_____/18:#0000099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/trends.2018.31.115" target="_blank" >https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/trends.2018.31.115</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/trends.2018.31.115" target="_blank" >10.13164/trends.2018.31.115</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Requirements for Brand Managers in Ukraine and the Czech Republic: Identification and Comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper represents a set of requirements placed on brand managers when they are first approached by recruiters in both Ukraine and the Czech Republic. To conclude a successful empirical research, Berelson´s content analysis method was used to study the texts of recruitment advertisements on career portals. The primary goal of the research project was to examine the situation of brand manager positions offered in the researched labour markets and to provide answers to the questions arising from the research assumption: "Employers do not publish different requirements for candidates for the job of Brand Manager in Ukraine and the Czech Republic". The result of the actual research project in Ukraine confirmed a fundamental need for applicants for brand manager positions with work experience in marketing (51.4%), knowledge of marketing (33.8%), and experience in the field of the advertiser company´s business (31.1%). The assumption regarding the matching requirements for brand manager positions in the two countries was rejected on the basis of the statistical verification process.

  • Název v anglickém jazyce

    Requirements for Brand Managers in Ukraine and the Czech Republic: Identification and Comparison

  • Popis výsledku anglicky

    This paper represents a set of requirements placed on brand managers when they are first approached by recruiters in both Ukraine and the Czech Republic. To conclude a successful empirical research, Berelson´s content analysis method was used to study the texts of recruitment advertisements on career portals. The primary goal of the research project was to examine the situation of brand manager positions offered in the researched labour markets and to provide answers to the questions arising from the research assumption: "Employers do not publish different requirements for candidates for the job of Brand Manager in Ukraine and the Czech Republic". The result of the actual research project in Ukraine confirmed a fundamental need for applicants for brand manager positions with work experience in marketing (51.4%), knowledge of marketing (33.8%), and experience in the field of the advertiser company´s business (31.1%). The assumption regarding the matching requirements for brand manager positions in the two countries was rejected on the basis of the statistical verification process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trends Economics and Management

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

    2336-6508

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    115-125

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus