Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personality Requirements for Ukrainian and Czech Managers Creating Brands as a Competitive Advantage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F19%3A%230000106" target="_blank" >RIV/02819180:_____/19:#0000106 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14560/19:00107710 RIV/00216208:11230/19:10400940 RIV/00216305:26510/19:PU134401

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&bid=archiv&cid=321&cp=" target="_blank" >https://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&bid=archiv&cid=321&cp=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2019.01.10" target="_blank" >10.7441/joc.2019.01.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personality Requirements for Ukrainian and Czech Managers Creating Brands as a Competitive Advantage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is no doubt that to succeed in brand managers job role, brand managers must possess abilities, personality traits and concomitant soft skills that arise from these traits. The purpose of this article is to analyse, compare and discuss requirements for brand managers in Ukraine and the Czech Republic. The research project was conducted to confirm that innovative and analytical skills are among the most frequent demands that candidates for the post of brand manager are confronted with at the beginning of the recruitment process. Using a summative content analysis, the word/phrase frequency of personality traits and skill requirements in job advertisements was studied. A requirement occurrence comparison between Ukraine and the Czech Republic showed some differences. Creativity requirements were predicted to appear more often in the Ukrainian set of job advertisements due to the emphasis placed in this country on an innovative approach in an internationally competitive environment. The differences in employer expectations v the Czech Republic and Ukraine inspire the discussion of the role the brand manager.

  • Název v anglickém jazyce

    Personality Requirements for Ukrainian and Czech Managers Creating Brands as a Competitive Advantage

  • Popis výsledku anglicky

    There is no doubt that to succeed in brand managers job role, brand managers must possess abilities, personality traits and concomitant soft skills that arise from these traits. The purpose of this article is to analyse, compare and discuss requirements for brand managers in Ukraine and the Czech Republic. The research project was conducted to confirm that innovative and analytical skills are among the most frequent demands that candidates for the post of brand manager are confronted with at the beginning of the recruitment process. Using a summative content analysis, the word/phrase frequency of personality traits and skill requirements in job advertisements was studied. A requirement occurrence comparison between Ukraine and the Czech Republic showed some differences. Creativity requirements were predicted to appear more often in the Ukrainian set of job advertisements due to the emphasis placed in this country on an innovative approach in an internationally competitive environment. The differences in employer expectations v the Czech Republic and Ukraine inspire the discussion of the role the brand manager.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06020S" target="_blank" >GA19-06020S: Alternativní způsoby poskytování služeb</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

    1804-1728

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    152-167

  • Kód UT WoS článku

    000462524400011

  • EID výsledku v databázi Scopus