Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Employers´ Requirements for Brand Managers : A Comaparative Study in the US and Ukraine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F19%3A%230000108" target="_blank" >RIV/02819180:_____/19:#0000108 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/27133257:_____/16:N0000065

  • Výsledek na webu

    <a href="https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/trends.2019.34.125" target="_blank" >https://trends.fbm.vutbr.cz/index.php/trends/article/view/trends.2019.34.125</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/trends.2019.34.125" target="_blank" >10.13164/trends.2019.34.125</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Employers´ Requirements for Brand Managers : A Comaparative Study in the US and Ukraine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper brings a comparison of requirements for brand managers at the phase they are addressed by employers in both the US and Ukraine. The author finds it useful to focus on requirements for skills, knowledge and work experience, as the findings have potential to inspire applicants for vacancies in the product management departments and tertiary education providers.The hypothesis was formulated as follows: American and Ukrainian employers do not raise different recruitment requirements in terms of required practice and education, knowledge, technical and strategic competence for brand manager posts.The hypothesis was formulated as follows: American and Ukrainian employers do not raise different recruitment requirements in terms of required practice and education, knowledge, technical and strategic competence for brand manager posts.The comparison of the frequency of requirements for the applicants in Ukraine and the US showed differences. The findings raise more questions, both about the knowledge and skills of brand managers, and the nature of their role in the brand management process.

  • Název v anglickém jazyce

    Employers´ Requirements for Brand Managers : A Comaparative Study in the US and Ukraine

  • Popis výsledku anglicky

    This paper brings a comparison of requirements for brand managers at the phase they are addressed by employers in both the US and Ukraine. The author finds it useful to focus on requirements for skills, knowledge and work experience, as the findings have potential to inspire applicants for vacancies in the product management departments and tertiary education providers.The hypothesis was formulated as follows: American and Ukrainian employers do not raise different recruitment requirements in terms of required practice and education, knowledge, technical and strategic competence for brand manager posts.The hypothesis was formulated as follows: American and Ukrainian employers do not raise different recruitment requirements in terms of required practice and education, knowledge, technical and strategic competence for brand manager posts.The comparison of the frequency of requirements for the applicants in Ukraine and the US showed differences. The findings raise more questions, both about the knowledge and skills of brand managers, and the nature of their role in the brand management process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trends Economics and Management

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

    2336-6508

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    125-136

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus