Financial Literacy of University Students Measured by P-FIN Index
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F20%3A%230000095" target="_blank" >RIV/02819180:_____/20:#0000095 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14560/20:00113988 RIV/00216208:11230/20:10406986
Výsledek na webu
<a href="https://eraz-conference.com/eraz-s-p-2020-61/" target="_blank" >https://eraz-conference.com/eraz-s-p-2020-61/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31410/ERAZ.S.P.2020.61" target="_blank" >10.31410/ERAZ.S.P.2020.61</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Financial Literacy of University Students Measured by P-FIN Index
Popis výsledku v původním jazyce
Financial literacy belongs to the most important competences of all members of the modern 21-st century society. The authors present results of the research based on the personal finance index that is recently developed an innovative measure of knowledge. The questionnaire research that has been conducted among the students of two universities in the Czech and Slovak republic. It focused on full-time and part-time students with the aim to verify the suggestion that practical experience of distance learning students has a significant impact on the level of their financial literacy. Statistical analysis of the data shows, that part-time students have achieved better results in all functional areas of the personal finance index. Based on these findings authors also drew some conclusions for improving education in this field.
Název v anglickém jazyce
Financial Literacy of University Students Measured by P-FIN Index
Popis výsledku anglicky
Financial literacy belongs to the most important competences of all members of the modern 21-st century society. The authors present results of the research based on the personal finance index that is recently developed an innovative measure of knowledge. The questionnaire research that has been conducted among the students of two universities in the Czech and Slovak republic. It focused on full-time and part-time students with the aim to verify the suggestion that practical experience of distance learning students has a significant impact on the level of their financial literacy. Statistical analysis of the data shows, that part-time students have achieved better results in all functional areas of the personal finance index. Based on these findings authors also drew some conclusions for improving education in this field.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-06020S" target="_blank" >GA19-06020S: Alternativní způsoby poskytování služeb</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 6th International Scientific Conference: Selected Papers
ISBN
9788680194349
ISSN
2683-5568
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
61-69
Název nakladatele
Association of Economists and Managers of the Balkans
Místo vydání
Belgrade, Serbia
Místo konání akce
Belgrade, Serbia
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000833526400007