Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CZECH PRIMARY SCHOOL VISIONS FROM THE PERSPECTIVE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F20%3A%230000125" target="_blank" >RIV/02819180:_____/20:#0000125 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf" target="_blank" >http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CZECH PRIMARY SCHOOL VISIONS FROM THE PERSPECTIVE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Human capital is an important resource for every school, regardless of its size, organizational structure or type. In order to promote the school’s development, motivational leadership needs to make optimal use of the staff’s potential. The aim of the paper is to discuss the findings of the 2019 questionnaire survey of primary schools’ visions from the perspective of educators, defining major challenges faced by head teachers. 347 teaching staff of 19 primary schools from two regions of the Czech Republic participated in the survey. The results suggest that teachers expect the school management to stimulate the material development and working climate of the school as well as to raise their motivation and support along with strengthening their competencies

  • Název v anglickém jazyce

    CZECH PRIMARY SCHOOL VISIONS FROM THE PERSPECTIVE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT

  • Popis výsledku anglicky

    Human capital is an important resource for every school, regardless of its size, organizational structure or type. In order to promote the school’s development, motivational leadership needs to make optimal use of the staff’s potential. The aim of the paper is to discuss the findings of the 2019 questionnaire survey of primary schools’ visions from the perspective of educators, defining major challenges faced by head teachers. 347 teaching staff of 19 primary schools from two regions of the Czech Republic participated in the survey. The results suggest that teachers expect the school management to stimulate the material development and working climate of the school as well as to raise their motivation and support along with strengthening their competencies

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Regionální rozvoj mezi teorií a praxí

  • ISSN

    1805-3246

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    11-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus