CZECH PRIMARY SCHOOL VISIONS FROM THE PERSPECTIVE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F20%3A%230000125" target="_blank" >RIV/02819180:_____/20:#0000125 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf" target="_blank" >http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CZECH PRIMARY SCHOOL VISIONS FROM THE PERSPECTIVE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT
Popis výsledku v původním jazyce
Human capital is an important resource for every school, regardless of its size, organizational structure or type. In order to promote the school’s development, motivational leadership needs to make optimal use of the staff’s potential. The aim of the paper is to discuss the findings of the 2019 questionnaire survey of primary schools’ visions from the perspective of educators, defining major challenges faced by head teachers. 347 teaching staff of 19 primary schools from two regions of the Czech Republic participated in the survey. The results suggest that teachers expect the school management to stimulate the material development and working climate of the school as well as to raise their motivation and support along with strengthening their competencies
Název v anglickém jazyce
CZECH PRIMARY SCHOOL VISIONS FROM THE PERSPECTIVE OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT
Popis výsledku anglicky
Human capital is an important resource for every school, regardless of its size, organizational structure or type. In order to promote the school’s development, motivational leadership needs to make optimal use of the staff’s potential. The aim of the paper is to discuss the findings of the 2019 questionnaire survey of primary schools’ visions from the perspective of educators, defining major challenges faced by head teachers. 347 teaching staff of 19 primary schools from two regions of the Czech Republic participated in the survey. The results suggest that teachers expect the school management to stimulate the material development and working climate of the school as well as to raise their motivation and support along with strengthening their competencies
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Regionální rozvoj mezi teorií a praxí
ISSN
1805-3246
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
11-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—