Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RECRUITING HUMAN RESOURCE USING PR COMMUNICATION TOOLS AND SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F20%3A%230000126" target="_blank" >RIV/02819180:_____/20:#0000126 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43110/20:43917996

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf" target="_blank" >http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RECRUITING HUMAN RESOURCE USING PR COMMUNICATION TOOLS AND SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internal communication channels and public relations are rich sources of the right information for the employees of the organization. Optimal design and use of the internal communication system along with the pursuit of the corporate social responsibility agenda contribute to improving the company’s human capital management. The present paper focuses on the perception of the role of in-house communication and the use of PR tools to strengthen the human capital and mitigate staff turnover. The questionnaire survey administered in various organizations in the two selected regions of the Czech Republic yielded a total of 164 responses, the outcomes allowing to cover the applicability of particular communication tools towards employees and job seekers.

  • Název v anglickém jazyce

    RECRUITING HUMAN RESOURCE USING PR COMMUNICATION TOOLS AND SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITIES

  • Popis výsledku anglicky

    Internal communication channels and public relations are rich sources of the right information for the employees of the organization. Optimal design and use of the internal communication system along with the pursuit of the corporate social responsibility agenda contribute to improving the company’s human capital management. The present paper focuses on the perception of the role of in-house communication and the use of PR tools to strengthen the human capital and mitigate staff turnover. The questionnaire survey administered in various organizations in the two selected regions of the Czech Republic yielded a total of 164 responses, the outcomes allowing to cover the applicability of particular communication tools towards employees and job seekers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Regionální rozvoj mezi teorií a praxí

  • ISSN

    1805-3246

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    18-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus