RECRUITING HUMAN RESOURCE USING PR COMMUNICATION TOOLS AND SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITIES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F20%3A%230000126" target="_blank" >RIV/02819180:_____/20:#0000126 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62156489:43110/20:43917996
Výsledek na webu
<a href="http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf" target="_blank" >http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
RECRUITING HUMAN RESOURCE USING PR COMMUNICATION TOOLS AND SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITIES
Popis výsledku v původním jazyce
Internal communication channels and public relations are rich sources of the right information for the employees of the organization. Optimal design and use of the internal communication system along with the pursuit of the corporate social responsibility agenda contribute to improving the company’s human capital management. The present paper focuses on the perception of the role of in-house communication and the use of PR tools to strengthen the human capital and mitigate staff turnover. The questionnaire survey administered in various organizations in the two selected regions of the Czech Republic yielded a total of 164 responses, the outcomes allowing to cover the applicability of particular communication tools towards employees and job seekers.
Název v anglickém jazyce
RECRUITING HUMAN RESOURCE USING PR COMMUNICATION TOOLS AND SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITIES
Popis výsledku anglicky
Internal communication channels and public relations are rich sources of the right information for the employees of the organization. Optimal design and use of the internal communication system along with the pursuit of the corporate social responsibility agenda contribute to improving the company’s human capital management. The present paper focuses on the perception of the role of in-house communication and the use of PR tools to strengthen the human capital and mitigate staff turnover. The questionnaire survey administered in various organizations in the two selected regions of the Czech Republic yielded a total of 164 responses, the outcomes allowing to cover the applicability of particular communication tools towards employees and job seekers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Regionální rozvoj mezi teorií a praxí
ISSN
1805-3246
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
18-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—