Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Service quality as the source of competitive advantage in higher education: The difference between students´ expectations and perceptions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000114" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000114 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43110/24:43925250

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tuningjournal.org/article/view/2662/3729" target="_blank" >https://tuningjournal.org/article/view/2662/3729</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18543/tjhe1122024" target="_blank" >10.18543/tjhe1122024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Service quality as the source of competitive advantage in higher education: The difference between students´ expectations and perceptions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to measure and compare the quality of services provided by higher education institutions in the Czech Republic and Vietnam. It is not the sheer volume of services offered, but their quality, which matters as a strategic tool enhancing the competitiveness in the tertiary education market. Feedback from student-clients is valuable to school management in their efforts to improve the services supplied. Samples of hundreds of students from the Czech Republic and Vietnam were involved in the research applying the SERVQUAL method. The five-dimensional questionnaire was administered, and the obtained data were analysed using descriptive statistics and t-test. The results show that Czech respondents are less satisfied with the service quality than their Vietnamese counterparts. In both countries, the quality perception in all dimensions was lower than expectations, the largest gaps being found in the Assurance dimension.Czech students placed the greatest emphasis on the Empathy factor, while

  • Název v anglickém jazyce

    Service quality as the source of competitive advantage in higher education: The difference between students´ expectations and perceptions

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to measure and compare the quality of services provided by higher education institutions in the Czech Republic and Vietnam. It is not the sheer volume of services offered, but their quality, which matters as a strategic tool enhancing the competitiveness in the tertiary education market. Feedback from student-clients is valuable to school management in their efforts to improve the services supplied. Samples of hundreds of students from the Czech Republic and Vietnam were involved in the research applying the SERVQUAL method. The five-dimensional questionnaire was administered, and the obtained data were analysed using descriptive statistics and t-test. The results show that Czech respondents are less satisfied with the service quality than their Vietnamese counterparts. In both countries, the quality perception in all dimensions was lower than expectations, the largest gaps being found in the Assurance dimension.Czech students placed the greatest emphasis on the Empathy factor, while

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tuning Journal for Higher Education

  • ISSN

    2340-8170

  • e-ISSN

    2386-3137

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    507-532

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85195039733