Umění jako nástroj sociální mobility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000146" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000146 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2024-04/umeni-jako-nastroj-socialni-mobility.html" target="_blank" >https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2024-04/umeni-jako-nastroj-socialni-mobility.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2024.23.4.54-58." target="_blank" >10.54937/ssf.2024.23.4.54-58.</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Umění jako nástroj sociální mobility
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je představit výsledky dlouhodobého kvalitativního výzkumu zaměřeného na potenciál zavedení uměleckých aktivit do prostředí ohrožených sociálním vyloučením. Výsledky naznačují, že umění může být významným nástrojem sociální mobility. V diskuzi nastíníme možnosti využití teorie dvojí výjimečnosti pro lepší zpřístupnění uměleckých aktivit, což povede ke zlepšení vzdělávacích výsledků.
Název v anglickém jazyce
Art as an Instrument of Social Mobility
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present the results of a long-term qualitative research on the potential of introducing artistic activities into environments at risk of social exclusion. The results suggest that the arts can be an important tool for social mobility. In the discussion we will outline the possibilities of using the theory of double exceptionality for better accessibility of artistic activities, which in turn will lead to better educational outcomes.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN
1336-2232
e-ISSN
1314-8540
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
54-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85197719338