Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umění jako nástroj sociální mobility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000146" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2024-04/umeni-jako-nastroj-socialni-mobility.html" target="_blank" >https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2024-04/umeni-jako-nastroj-socialni-mobility.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2024.23.4.54-58." target="_blank" >10.54937/ssf.2024.23.4.54-58.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umění jako nástroj sociální mobility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je představit výsledky dlouhodobého kvalitativního výzkumu zaměřeného na potenciál zavedení uměleckých aktivit do prostředí ohrožených sociálním vyloučením. Výsledky naznačují, že umění může být významným nástrojem sociální mobility. V diskuzi nastíníme možnosti využití teorie dvojí výjimečnosti pro lepší zpřístupnění uměleckých aktivit, což povede ke zlepšení vzdělávacích výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    Art as an Instrument of Social Mobility

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present the results of a long-term qualitative research on the potential of introducing artistic activities into environments at risk of social exclusion. The results suggest that the arts can be an important tool for social mobility. In the discussion we will outline the possibilities of using the theory of double exceptionality for better accessibility of artistic activities, which in turn will lead to better educational outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

    1314-8540

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    54-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85197719338