LANGUAGE STRATEGIES IN BRANDING OF LUXURY CARS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000152" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000152 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lartis.sk/issue-2-2024/" target="_blank" >https://lartis.sk/issue-2-2024/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.34135/lartis.24.9.2.03" target="_blank" >10.34135/lartis.24.9.2.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
LANGUAGE STRATEGIES IN BRANDING OF LUXURY CARS
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to identify the basic elements of language strategies used in digital marketing communication of luxury car brands. While sonic branding is an issue that has received adequate attention in the current academic literature, language strategies are not sufficiently elaborated in the context of the current state of knowledge. Methodologically, the paper is developed in the form of a case study in the field of car brands. Based on the methods used, the authors identify the key elements of language strategies applicable in the practice of luxury brands.
Název v anglickém jazyce
LANGUAGE STRATEGIES IN BRANDING OF LUXURY CARS
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to identify the basic elements of language strategies used in digital marketing communication of luxury car brands. While sonic branding is an issue that has received adequate attention in the current academic literature, language strategies are not sufficiently elaborated in the context of the current state of knowledge. Methodologically, the paper is developed in the form of a case study in the field of car brands. Based on the methods used, the authors identify the key elements of language strategies applicable in the practice of luxury brands.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LEGE ARTIS-LANGUAGE YESTERDAY TODAY TOMORROW
ISSN
2453-8035
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
37-56
Kód UT WoS článku
001373063400003
EID výsledku v databázi Scopus
—