Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Důležitost nástrojů cílené marketingové komunikace minipivovarů v souvislosti s jejich konkurenceschopností

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000157" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2025/01/Auspicia_2_2024.pdf#page=28" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2025/01/Auspicia_2_2024.pdf#page=28</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Důležitost nástrojů cílené marketingové komunikace minipivovarů v souvislosti s jejich konkurenceschopností

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká republika je ve spotřebě piva na prvním místě na světě, v roce 2023 tato spotřeba činila 143 l/ na osobu, pivní kultura a tradice je zde velmi hluboce zakořeněna. Od roku 2010 došlo v České republice k výraznému nárůstu počtu minipivovarů a rozšíření domácího vaření piva. Produkce minipivovarů představuje zhruba dvě a půl procenta celkové produkce České republiky. S rostoucím počtem minipivovarů roste i konkurenční tlak v tomto segmentu. To, jaké nástroje cílové marketingové komunikace jsou pro majitele minipivovarů v souvislosti s konkurenceschopností nejdůležitější, je oblast, kterou se zabývá tento příspěvek. Výzkum proběhl v roce 2023, data byla získána metodou dotazníkového šetření, elektronickým dotazováním v rámci celého výzkumného vzorku, 551 minipivovarů k 31. 12. 2022. Návratnost dotazníku byla 37 %, zkoumaný vzorek tvoří 208 minipivovarů. Nejdůležitějšími nástroji cílové marketingové komunikace v souvislosti s konkurenceschopností minipivovarů ze zkoumané skupiny jsou dle výsledků výzkumu zákaznická doporučení a jako nejdůležitější je vnímáno dobré jméno pivovaru. Vlastní webové stránky a sociální sítě jsou na druhém místě. Nejméně důležitým nástrojem v této skupině jsou soutěže.

  • Název v anglickém jazyce

    TARGET MARKETING COMMUNICATION TOOLS SUPPORTING THE COMPETITIVENESS OF CZECH MINIBREWERS

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech Republic is in the first place in beer consumption in the world, in 2023 this consumption amounted to 143 l/ per person, beer culture and tradition is very deeply rooted here. Since 2010, there has been a significant increase in the number of microbreweries in the Czech Republic and an expansion of home brewing. Production of microbreweries represents for about two and half percent of the total production of the Czech Republic. As the number of microbreweries grows, so does the competitive pressure in this segment. What tools of target marketing communication are the most important for microbrewery owners in connection with competitiveness is the area that this paper deals with. The research took place in 2023, the data was obtained by the questionnaire survey method, using electronic questioning within the entire research sample, 551 microbreweries as of 31 December 2022. The return of the questionnaire was 37%, surveyed sample consists 208 microbreweries. According to the research results, the most important tools of target marketing communication in connection with the competitiveness of microbreweries from the researched group are customer recommendations and the good name of the brewery are perceived as the most important. Own websites and social networks are next in importance. The least important tool in this group are contests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Auspicia

  • ISSN

    2464-7217

  • e-ISSN

    2464-7217

  • Svazek periodika

    XXI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    28-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus