Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sources of microbrewery competitiveness in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72672" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/aol.2016.080409" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7160/aol.2016.080409</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/aol.2016.080409" target="_blank" >10.7160/aol.2016.080409</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sources of microbrewery competitiveness in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to determine the reasons for the number of microbreweries increasing in the Czech Republic. The analysis compares various (micro)brewing industry indicators in selected traditional beer- drinking countries. The research questions are focused on relations among number of microbreweries and demographic aspects, market concentration aspects and some other beer market indicators. Furthermore, there were made simulation-for which conditions will be in the Czech Republic 400, 500 and 1 000 microbreweries. Statistically significant dependency on the number of microbreweries are beer market concentration (Gini index), the percentage of the total population made up of the 25-39 years age group, and the share of domestic beer consumption in cans. Since the beginning of Economic crisis the number of Czech microbreweries has been increasing exponentially and the results suggest that the microbrewery boom will have been continuing.

  • Název v anglickém jazyce

    Sources of microbrewery competitiveness in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to determine the reasons for the number of microbreweries increasing in the Czech Republic. The analysis compares various (micro)brewing industry indicators in selected traditional beer- drinking countries. The research questions are focused on relations among number of microbreweries and demographic aspects, market concentration aspects and some other beer market indicators. Furthermore, there were made simulation-for which conditions will be in the Czech Republic 400, 500 and 1 000 microbreweries. Statistically significant dependency on the number of microbreweries are beer market concentration (Gini index), the percentage of the total population made up of the 25-39 years age group, and the share of domestic beer consumption in cans. Since the beginning of Economic crisis the number of Czech microbreweries has been increasing exponentially and the results suggest that the microbrewery boom will have been continuing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    97-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85007240223