Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of identifying talents in an ordinary elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000162" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.icreconf.org/" target="_blank" >https://www.icreconf.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of identifying talents in an ordinary elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper represents the author's own research. The aim of the first part of the research was to analyse the possibilities of identifying a gifted child of school age in the regular education system, using newly created and questionnaire-like nominations (pedagogical, parental) and subsequently verifying the validation of the obtained data using a range of tests currently available to counselling and clinical psychologists for this specific age group. The research sample consisted of 128 elementary school children who were given 256 teacher nomination-questionnaires and 128 parent nomination-questionnaires. This questionnaire survey exhibited considerable information value and, after a pilot verification, it can be considered a suitable identification tool that could be used by special educators to identify the talents of pupils directly in schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of identifying talents in an ordinary elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    This paper represents the author's own research. The aim of the first part of the research was to analyse the possibilities of identifying a gifted child of school age in the regular education system, using newly created and questionnaire-like nominations (pedagogical, parental) and subsequently verifying the validation of the obtained data using a range of tests currently available to counselling and clinical psychologists for this specific age group. The research sample consisted of 128 elementary school children who were given 256 teacher nomination-questionnaires and 128 parent nomination-questionnaires. This questionnaire survey exhibited considerable information value and, after a pilot verification, it can be considered a suitable identification tool that could be used by special educators to identify the talents of pupils directly in schools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů