Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The communication between schools and families from the perspective of parents of high school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50002729" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50002729 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18610/15:50002729

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815007958" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815007958</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.743" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.743</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The communication between schools and families from the perspective of parents of high school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deal with the quality of the collaboration between family and school. The aim of the research was to find out how parents evaluate the cooperation between them and a school and how they see their children are prepared for the further studies. Method: non-standardized questionnaire, research sample: (N=176) the parents of children aged 10 to 15 years, parents age from 30 to 57. Partial results show that mothers feel to be more informed then fathers and that mothers are more aware of the child&apos;s satisfaction in school. Furthermore, it has been proved that even older the child is, even worse evaluation the parents give to the level of its education. Parents of girls are significantly more persuaded that school prepares them better for further studies. The worse assessment children have, the lower parental satisfaction with the education is and these parents also think that their child is not properly prepared for future studies. Thereafter are commented in the paper expectations of parents and their requirements toward the school.

  • Název v anglickém jazyce

    The communication between schools and families from the perspective of parents of high school students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deal with the quality of the collaboration between family and school. The aim of the research was to find out how parents evaluate the cooperation between them and a school and how they see their children are prepared for the further studies. Method: non-standardized questionnaire, research sample: (N=176) the parents of children aged 10 to 15 years, parents age from 30 to 57. Partial results show that mothers feel to be more informed then fathers and that mothers are more aware of the child&apos;s satisfaction in school. Furthermore, it has been proved that even older the child is, even worse evaluation the parents give to the level of its education. Parents of girls are significantly more persuaded that school prepares them better for further studies. The worse assessment children have, the lower parental satisfaction with the education is and these parents also think that their child is not properly prepared for future studies. Thereafter are commented in the paper expectations of parents and their requirements toward the school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1242-1246

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    25. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000383740201050