Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Disruption to Absorptive Capacity: The Life Cycle of Digital Marketing Innovation for Luxury Businesses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000175" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-35589-9_4" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-35589-9_4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35589-9_4" target="_blank" >10.1007/978-3-031-35589-9_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From Disruption to Absorptive Capacity: The Life Cycle of Digital Marketing Innovation for Luxury Businesses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As Internet use increases and lifestyles begin to transform in various ways, consumers have become more aware of luxury hospitality, which was originally only accessible to high aristocracy. This has led to a unique form of brand worship, increasing gravitas through digital marketing. However, luxury hospitality businesses face problems and challenges when absorbing digital marketing innovation. As such, capability factors and luxury hospitality digital marketing innovation is a hot topic worthy of repeated discussion and analysis. In the European market, digital marketing has impacted upon consumer culture in many ways. Luxury hospitality marketing strategies adapt in line with technical progress, digital platforms, and customer growth. This study extends academic literature on this subject by introducing absorptive capacity as a factor enabling the successful implementation of digital marketing innovation. The objective of this chapter is to explore the importance of absorptive capacity, marketing capability, and disruptive innovation as elements integral to the life cycle of digital marketing innovation.

  • Název v anglickém jazyce

    From Disruption to Absorptive Capacity: The Life Cycle of Digital Marketing Innovation for Luxury Businesses

  • Popis výsledku anglicky

    As Internet use increases and lifestyles begin to transform in various ways, consumers have become more aware of luxury hospitality, which was originally only accessible to high aristocracy. This has led to a unique form of brand worship, increasing gravitas through digital marketing. However, luxury hospitality businesses face problems and challenges when absorbing digital marketing innovation. As such, capability factors and luxury hospitality digital marketing innovation is a hot topic worthy of repeated discussion and analysis. In the European market, digital marketing has impacted upon consumer culture in many ways. Luxury hospitality marketing strategies adapt in line with technical progress, digital platforms, and customer growth. This study extends academic literature on this subject by introducing absorptive capacity as a factor enabling the successful implementation of digital marketing innovation. The objective of this chapter is to explore the importance of absorptive capacity, marketing capability, and disruptive innovation as elements integral to the life cycle of digital marketing innovation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digital Transformation for Fashion and Luxury Brands

  • ISBN

    9783031355899

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    67-89

  • Počet stran knihy

    480

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly