Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recognition of the role of education in the corporate sphere

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000177" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sehs.ambis.cz/index.php/sehs/article/view/76/80" target="_blank" >http://sehs.ambis.cz/index.php/sehs/article/view/76/80</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Recognition of the role of education in the corporate sphere

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rekognice role podnikového vzdělávání je chápána jako proces přezkoumání této oblasti ve světle nových poznatků plynoucích zrešerší odborné literatury, účasti autorů textu na mezinárodním výzkumu a zobecněním různých inovativních praktik. Podnikové vzdělávání hraje vpodnicích svoji tradiční roli, tj. funguje jako nástroj řízení pracovního výkonu zaměstnanců. Poznání reality však ukazuje jasné tendence vrozšiřování úlohy podnikového vzdělávání ve firemním prostředí. Vpersonálním marketingu se stále více podnikové vzdělávání uplatňuje jako důležitá součást motivačních systémů. Podnikové vzdělávání také patří kdůležitým pilířům Brandingu, budování značky organizace jako dobrého zaměstnavatele. Výzkumná studie ukázala, že vněkterých oblastech podnikového vzdělávání se objevují negativní jevy, které snižují jeho účinnost. Zhlediska zaměstnanců jde často o slabou motivaci a nevhodné postoje vrámci výcviku, zaměřené na změny chování a jednání jedinců. Zhlediska podniků je často problémem ekonomicky vyčíslitefektivity investic do vzdělávání, stanovit jejich návratnost. Praxe ukazuje, že řada podniků, organizací i institucí stojí před řešením zásadních koncepčních otázek vtéto oblasti. Dosavadní praxe a přínosy edukačních aktivit vpodpoře pracovního výkonu a jejich zaměřenost na osvojení vědomostí, dovedností a celkově profesních kompetencí již nestačí současným nárokům. Tvorba konceptů vzdělávacích akcí se stále více posouvá do prostředí vnitrofiremního komunikačního systému. Podniky stále více promítají dokurzů a školení potřeby, přání a požadavky zaměstnanců. Podnikové vzdělávání již zdaleka není vnitřní věcí vrámci řízení a organizace, výroby a služeb. Vrámci aktivní politiky zaměstnanosti státu včetně využití evropských strukturálních fondů se podnikové vzdělávání stále více stává celospolečenskou záležitostí. Teorie i praxe na tuto skutečnost reagují koncipováním kurzů a školení, kteréopouští výrazně profesní aspekt a výstupy edukace mají širší vzdělávací, kulturní a obecně kultivační povahu.

  • Název v anglickém jazyce

    Recognition of the role of education in the corporate sphere

  • Popis výsledku anglicky

    ecognizing the role of corporate education refers to the process of reviewing this area in the light of new knowledge resulting from the search of specialized literature, the participation of the authors of the text in international research and the generalization of innovative practices. Corporate education in companies plays its traditional role, i.e. it is a tool for managing the work performance of employees. The reality, however, shows clear tendencies to expand the role of corporate education in the corporate environment. In personnel marketing, corporate 2training more often becomes an important part of motivational systems. Corporate education is also one of the important pillars of Branding, i.e. the building of the organization’s brand as a good employer. The research study showed that in some areas of corporate education negative phenomena occur that reduce its effectiveness. On the part of the employees, they often include weak motivation and inappropriate attitudes within the training, aimed at changing the behaviour and conduct of individuals. On thepart of the companies, often the problem is to economically quantify the effectiveness of investments in education, to determine their return. Practice shows that many businesses, organizations and institutions are faced with solving fundamental conceptual questions in this area. The current practice and benefits of educational activities in the support of work performance and their focus on the acquisition of knowledge, skills and professional competences no longer satisfy the current demands. The creation of concepts for educational events is increasingly moving towards the internal company communication system. Companies are increasingly projecting the needs, wishes and requirements of employees into the courses and training. Corporate education is no longer an internal matter of the management and organization, production and services. Within the active state policy of employment, including the use of European structural funds, corporate education is increasingly becoming a societal issue. Theory and practice respond to this fact by designing courses and training that move away from a distinctly professional aspect, while the outputs of education have a broader educational, cultural and general cultivation nature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Socio-Economic and Humanities Studies

  • ISSN

    1804-6800

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    79-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus