Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Culture as a Motivating Factor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43897780" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43897780 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Culture as a Motivating Factor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary modern organization must be able to face changes - especially social, economic and technological changes. However, the new is permanence, dynamics, increasing frequency, complexity and the globalization of changes in an increasingly tougher condition, its growing competition. Corporate culture and its management in today&apos;s society is becoming a global trend, which helps maintaining the competitiveness of not only within the local market but even within the international environment. Desirable corporate culture is a crucial factor in the successful development of the company. Corporate culture will be an essential element of modern management for the future knowledge-based society. Strong and desirable corporate culture belongs to the most important factors of company operation and important motivating factor for its employees. The strong and desirable corporate culture belongs to the most important factors of operating management of companies. The aim of this paper is the analysis of the current state of corporate culture. To determine the status of corporate culture via quantitative research, questionnaires VSM 94 will be used. For knowledge economy the desirable cultural dimensions are: small power distance, collectivism, femininity, acceptance of changes and long-term orientation. These dimensions motivate employees to openness, self-development, teamwork, innovative approach, sustainability.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Culture as a Motivating Factor

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary modern organization must be able to face changes - especially social, economic and technological changes. However, the new is permanence, dynamics, increasing frequency, complexity and the globalization of changes in an increasingly tougher condition, its growing competition. Corporate culture and its management in today&apos;s society is becoming a global trend, which helps maintaining the competitiveness of not only within the local market but even within the international environment. Desirable corporate culture is a crucial factor in the successful development of the company. Corporate culture will be an essential element of modern management for the future knowledge-based society. Strong and desirable corporate culture belongs to the most important factors of company operation and important motivating factor for its employees. The strong and desirable corporate culture belongs to the most important factors of operating management of companies. The aim of this paper is the analysis of the current state of corporate culture. To determine the status of corporate culture via quantitative research, questionnaires VSM 94 will be used. For knowledge economy the desirable cultural dimensions are: small power distance, collectivism, femininity, acceptance of changes and long-term orientation. These dimensions motivate employees to openness, self-development, teamwork, innovative approach, sustainability.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES

  • ISBN

    978-80-8154-249-7

  • ISSN

    2454-0943

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    648-655

  • Název nakladatele

    ZU – UNIVERSITY OF ZILINA

  • Místo vydání

    Zilina

  • Místo konání akce

    Rajecke Teplice

  • Datum konání akce

    10. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku