Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dropout Calculation and related policies in Czech Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F03302032%3A_____%2F16%3AN0000001" target="_blank" >RIV/03302032:_____/16:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/16:72982

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dropout Calculation and related policies in Czech Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The completion rate and dropout in higher education have been perceived as important issues by researches, policymakers as well as many individual higher education institutions, especially with respect to public expenditures, accountability, and efficiency. Inefficiencies can be perceived on individual, institutional as well as national level. However, any figures and studies should be read cautiously as the available data on study success differ not only across Europe as showed for example by the HEDOCE study from 2015, but also within individual countries as demonstrated in our Czech case study. We argue that more research is needed in order to define the completion rate and to develop a formula for appropriate calculation.

  • Název v anglickém jazyce

    Dropout Calculation and related policies in Czech Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The completion rate and dropout in higher education have been perceived as important issues by researches, policymakers as well as many individual higher education institutions, especially with respect to public expenditures, accountability, and efficiency. Inefficiencies can be perceived on individual, institutional as well as national level. However, any figures and studies should be read cautiously as the available data on study success differ not only across Europe as showed for example by the HEDOCE study from 2015, but also within individual countries as demonstrated in our Czech case study. We argue that more research is needed in order to define the completion rate and to develop a formula for appropriate calculation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000304" target="_blank" >TD03000304: Stanovení postupu výpočtu ukazatele propadovosti studentů českých vysokých škol</a><br>

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education - 13 International Conference

  • ISBN

    9788021326460

  • ISSN

    2336744x

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    650-657

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku