Dropout Calculation and related policies in Czech Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F03302032%3A_____%2F16%3AN0000001" target="_blank" >RIV/03302032:_____/16:N0000001 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41110/16:72982
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dropout Calculation and related policies in Czech Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The completion rate and dropout in higher education have been perceived as important issues by researches, policymakers as well as many individual higher education institutions, especially with respect to public expenditures, accountability, and efficiency. Inefficiencies can be perceived on individual, institutional as well as national level. However, any figures and studies should be read cautiously as the available data on study success differ not only across Europe as showed for example by the HEDOCE study from 2015, but also within individual countries as demonstrated in our Czech case study. We argue that more research is needed in order to define the completion rate and to develop a formula for appropriate calculation.
Název v anglickém jazyce
Dropout Calculation and related policies in Czech Higher Education
Popis výsledku anglicky
The completion rate and dropout in higher education have been perceived as important issues by researches, policymakers as well as many individual higher education institutions, especially with respect to public expenditures, accountability, and efficiency. Inefficiencies can be perceived on individual, institutional as well as national level. However, any figures and studies should be read cautiously as the available data on study success differ not only across Europe as showed for example by the HEDOCE study from 2015, but also within individual countries as demonstrated in our Czech case study. We argue that more research is needed in order to define the completion rate and to develop a formula for appropriate calculation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD03000304" target="_blank" >TD03000304: Stanovení postupu výpočtu ukazatele propadovosti studentů českých vysokých škol</a><br>
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education - 13 International Conference
ISBN
9788021326460
ISSN
2336744x
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
650-657
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—