The use of selected marketing communication unconventional tools in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F17%3AN0000001" target="_blank" >RIV/04130081:_____/17:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sekarl.euba.sk/arl-eu/en/csg/?repo=eurepo&key=90320472742" target="_blank" >https://sekarl.euba.sk/arl-eu/en/csg/?repo=eurepo&key=90320472742</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of selected marketing communication unconventional tools in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the use of selected modern tools of marketing communication in the Czech Republic. There are critically analyzed the current theoretical approaches in the area of marketing communication and digital marketing in terms of business environment of the Czech Republic. The text is based on the broader marketing communication research in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic in the framework of the Grant agency of the Academy Alliance. The subject of research was the use of the following tools of marketing communication: guerilla marketing, buzz marketing, viral marketing, mobile marketing, product placement, social media and WOM marketing, depending on the selected enterprise-based parameters.
Název v anglickém jazyce
The use of selected marketing communication unconventional tools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the use of selected modern tools of marketing communication in the Czech Republic. There are critically analyzed the current theoretical approaches in the area of marketing communication and digital marketing in terms of business environment of the Czech Republic. The text is based on the broader marketing communication research in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic in the framework of the Grant agency of the Academy Alliance. The subject of research was the use of the following tools of marketing communication: guerilla marketing, buzz marketing, viral marketing, mobile marketing, product placement, social media and WOM marketing, depending on the selected enterprise-based parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity: Online Rules - Part I.
ISBN
978-80-8105-917-9
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
223-237
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
7. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000461539600022