Czech family business brands as a tradition bearer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000228" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech family business brands as a tradition bearer
Popis výsledku v původním jazyce
Czech family brands and the topic of family entrepreneurship appear more and more frequently before the eyes of both general and professional public on the page of Hospodářské noviny (Economic Journal) and Lidové noviny (People’s Journal), in the magazines Lobby, Moderní řízení (Modern Management), Trade News, on the television screens in the programme Cesty k úspěchu (Ways to Success) h osted by M arek V ašut, etc. The s cientific objective of this article is to examine the history and the presence of unique Czech brands of family business, and the range of interpretations to their names. The text was elaborated on the basis of general scientific methods, in particular using the comparison method for secondary data of publicly available / published research, case studies, primary quantitative research, deduction and generalization. The findings of this study confirmed the assumption that family businesses/farms that continue a family tradition, present the first and last name of their founders in the
Název v anglickém jazyce
Czech family business brands as a tradition bearer
Popis výsledku anglicky
Czech family brands and the topic of family entrepreneurship appear more and more frequently before the eyes of both general and professional public on the page of Hospodářské noviny (Economic Journal) and Lidové noviny (People’s Journal), in the magazines Lobby, Moderní řízení (Modern Management), Trade News, on the television screens in the programme Cesty k úspěchu (Ways to Success) h osted by M arek V ašut, etc. The s cientific objective of this article is to examine the history and the presence of unique Czech brands of family business, and the range of interpretations to their names. The text was elaborated on the basis of general scientific methods, in particular using the comparison method for secondary data of publicly available / published research, case studies, primary quantitative research, deduction and generalization. The findings of this study confirmed the assumption that family businesses/farms that continue a family tradition, present the first and last name of their founders in the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY Brands we love – part I.
ISBN
9788081058400
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
235-246
Název nakladatele
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Congress Hall of the Slovak Academy of Science
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000410451700023