Determinants of the Purchase Behavior of Generation Y
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000420" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determinants of the Purchase Behavior of Generation Y
Popis výsledku v původním jazyce
Generation Y (1980-1995 births) represents a generation of questions and questioning. It has some common features such as sharing life values, listening to the same music, having the same cultural programs and works, and speaking a similar language, even though their representatives were born on other continents and in countries with different traditional cultures. For marketing communication, this generation is an important challenge and a target group. Its purchasing decisions are unreadable and its determinants need to be explored. The paper therefore deals with the formulation and identification of influences that substantial effect on purchasing decisions Generation Y in order to check the communication environment in which communication is successfully applied.
Název v anglickém jazyce
Determinants of the Purchase Behavior of Generation Y
Popis výsledku anglicky
Generation Y (1980-1995 births) represents a generation of questions and questioning. It has some common features such as sharing life values, listening to the same music, having the same cultural programs and works, and speaking a similar language, even though their representatives were born on other continents and in countries with different traditional cultures. For marketing communication, this generation is an important challenge and a target group. Its purchasing decisions are unreadable and its determinants need to be explored. The paper therefore deals with the formulation and identification of influences that substantial effect on purchasing decisions Generation Y in order to check the communication environment in which communication is successfully applied.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings from International Scientiic Conference “Marketing Identity 2017: Online rules – part II.”,
ISBN
9788081059186
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
92-100
Název nakladatele
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Faculty of Mass Media Communication
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
7. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—