DETERMINANTS OF THE BUYING BEHAVIOR OF GENERATION Y
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000434" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000434 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fmk.sk/marketing-identity/mi2017" target="_blank" >http://fmk.sk/marketing-identity/mi2017</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DETERMINANTS OF THE BUYING BEHAVIOR OF GENERATION Y
Popis výsledku v původním jazyce
Generation Y (born between 1980-1995) represents a generation of questions and questioning. It has some common features such as sharing life values, listening to the same music, being familiar with the same cultural programs and sharing a common language – despite of being born in different continents and countries with different traditional cultures. From the point of view of marketing communication, this generation represent both the target group and an important challenge. Buying behavior and decision making is not transparent and buying behavior determinants have to be explored. The paper therefore deals with the formulation and identiication of factors that inluence substantially the buying behavior od Generation Y with the aim to identify the effective and eficient method of marketing communication.
Název v anglickém jazyce
DETERMINANTS OF THE BUYING BEHAVIOR OF GENERATION Y
Popis výsledku anglicky
Generation Y (born between 1980-1995) represents a generation of questions and questioning. It has some common features such as sharing life values, listening to the same music, being familiar with the same cultural programs and sharing a common language – despite of being born in different continents and countries with different traditional cultures. From the point of view of marketing communication, this generation represent both the target group and an important challenge. Buying behavior and decision making is not transparent and buying behavior determinants have to be explored. The paper therefore deals with the formulation and identiication of factors that inluence substantially the buying behavior od Generation Y with the aim to identify the effective and eficient method of marketing communication.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. Conference Proceedings from International Scientific onference “Marketing Identity 2017: onlinerules”, 7th – 8th of November 2017, Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic
ISBN
9788081059186
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
92-100
Název nakladatele
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
7. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000461539700008