Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující výběr banky u Generace Y a Generace Z

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094896" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094896 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory ovlivňující výběr banky u Generace Y a Generace Z

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek je zaměřen na volbu (výběr) banky. Cílem příspěvku je identifikovat faktory, které ovlivňují výběr poskytovatele bankovních služeb. Příspěvek je zaměřen na dva segmenty, resp. generace, Generaci Z a Generaci Y. Členové Generace Y se narodily mezi roky 1980 a 1996. Osoby spadající do Generace Z se narodily po roce 1996. Přístupů k rozdělování generací je však velká spousta. Existují dvě skupiny faktorů, které mohou mít vliv na výběr banky (nebo obecně na spotřebitelské chování); jedná se o interní a externí faktory. Interní faktory zahrnují vnímání, postoje motivaci nebo také emoce. Externí faktory zahrnují referenční skupiny (sociální skupiny) jako jsou přátelé, rodiny nebo experti (názoroví vůdci), marketingovou komunikaci, bankovního poradce, aj. Tento příspěvek se zabývá odlišnostmi ve spotřebitelském chování vybraných generací. Výsledky jsou založeny na primárním kvantitativním výzkumu. Je využito faktorové a shlukové analýzy.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Affecting Selection of Bank by Generation Y and Z

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on selection of bank institution. The aim of this paper is identify factors influencing the choice of bank services provider. It is focused on two groups of generation; generation Z and generation Y. Members of Generation Y are people who were born between years 1980 and 1996. Members of Generation Z can be defined such as people who were born after year 1996. There are two groups of factors which influencing the choice of bank provider (or consumer behavior general); internal and external factors. Internal factors include perception, attitude, motivation and emotion. External factors include reference groups and social groups (family, friends and experts), marketing communication, agent (bank advisor in this case) and other. This paper discusses the differences in consumer behavior between two age groups. The research is based on primary data. Analysis is carried out using factors and cluster analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Financial Management of Firms and Financial Institutions : 10th international scientific conference : 7th - 8th September 2015, Ostrava, Czech Republic : proceedings. [Part I - IV]

  • ISBN

    978-80-248-3865-6

  • ISSN

    2336-162X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1397-1404

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    7. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000376799500172