Attitudes to the ModernTechnology in the Selected Countries of th EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098366" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098366 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attitudes to the ModernTechnology in the Selected Countries of th EU
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is a typology of customers (or users) of the modern technology. Typology is based on the attitudes to the modern technology, connretely attitudes to the mobile phones (smartphone; using the social networks; application downloading; mobile phone features). Research is focused on Generation Y. Members of Generation Y are people who were born between years 1980 and 1996. This generation use modern technology in their personal and professional life. They are part of virtual communities. The paper deals with a comparison of attitudes of Generation Y in selected countries of Central Europe. Generation Y attitudes are analysed using the cluster analysis. Cluster analysis is used to build the typologies of users.
Název v anglickém jazyce
Attitudes to the ModernTechnology in the Selected Countries of th EU
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is a typology of customers (or users) of the modern technology. Typology is based on the attitudes to the modern technology, connretely attitudes to the mobile phones (smartphone; using the social networks; application downloading; mobile phone features). Research is focused on Generation Y. Members of Generation Y are people who were born between years 1980 and 1996. This generation use modern technology in their personal and professional life. They are part of virtual communities. The paper deals with a comparison of attitudes of Generation Y in selected countries of Central Europe. Generation Y attitudes are analysed using the cluster analysis. Cluster analysis is used to build the typologies of users.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016 : ICEI 2016 : [Part 1-2] : May 19-20, 2016, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-3911-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1043-1051
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
19. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000387986300117