Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes to the ModernTechnology in the Selected Countries of th EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098366" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098366 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes to the ModernTechnology in the Selected Countries of th EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is a typology of customers (or users) of the modern technology. Typology is based on the attitudes to the modern technology, connretely attitudes to the mobile phones (smartphone; using the social networks; application downloading; mobile phone features). Research is focused on Generation Y. Members of Generation Y are people who were born between years 1980 and 1996. This generation use modern technology in their personal and professional life. They are part of virtual communities. The paper deals with a comparison of attitudes of Generation Y in selected countries of Central Europe. Generation Y attitudes are analysed using the cluster analysis. Cluster analysis is used to build the typologies of users.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes to the ModernTechnology in the Selected Countries of th EU

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is a typology of customers (or users) of the modern technology. Typology is based on the attitudes to the modern technology, connretely attitudes to the mobile phones (smartphone; using the social networks; application downloading; mobile phone features). Research is focused on Generation Y. Members of Generation Y are people who were born between years 1980 and 1996. This generation use modern technology in their personal and professional life. They are part of virtual communities. The paper deals with a comparison of attitudes of Generation Y in selected countries of Central Europe. Generation Y attitudes are analysed using the cluster analysis. Cluster analysis is used to build the typologies of users.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016 : ICEI 2016 : [Part 1-2] : May 19-20, 2016, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-3911-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1043-1051

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    19. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387986300117