Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typology of consumers from Generation Y according to approach to the theatre

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10238155" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10238155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fim2.uhk.cz/mme/conferenceproceedings/mme2017_conference_proceedings.pdf" target="_blank" >http://fim2.uhk.cz/mme/conferenceproceedings/mme2017_conference_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typology of consumers from Generation Y according to approach to the theatre

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theatre is one of the oldest art form and it has a long history. Theatre market has undergone considerable development and nowadays there are still groups of people, for whom is this kind of art very important. The aim of this work is to analyze the customer&apos;s attitude to the theatre and based on these attitudes create the customer&apos;s typology on the theatrical market in the Slovak Republic. Customers are from Gener-ation Y. For this purpose, it was used factor analysis followed by cluster analysis, which is in this article the main research method. It is used hierarchical cluster analysis for finding the number of clusters and even non-hierarchical cluster analysis, which assigned ob-jects to concrete clusters. In the part of hierarchical clustering it is used Ward&apos;s proce-dure. Claims (attitudes) are defined on the basis of what kind of initiatives users show, when they are deciding about visiting theatre, what is their relationship to it, which types of performances they visit and what is the main point of visiting theatre. Cluster analysis found 5 clusters (Visitors, who don&apos;t prefer theatre, Accompanying visitors, Occasional visitors, Theatre fans and Visitors following prestige) which showed big differences in their approach to the theatre.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of consumers from Generation Y according to approach to the theatre

  • Popis výsledku anglicky

    Theatre is one of the oldest art form and it has a long history. Theatre market has undergone considerable development and nowadays there are still groups of people, for whom is this kind of art very important. The aim of this work is to analyze the customer&apos;s attitude to the theatre and based on these attitudes create the customer&apos;s typology on the theatrical market in the Slovak Republic. Customers are from Gener-ation Y. For this purpose, it was used factor analysis followed by cluster analysis, which is in this article the main research method. It is used hierarchical cluster analysis for finding the number of clusters and even non-hierarchical cluster analysis, which assigned ob-jects to concrete clusters. In the part of hierarchical clustering it is used Ward&apos;s proce-dure. Claims (attitudes) are defined on the basis of what kind of initiatives users show, when they are deciding about visiting theatre, what is their relationship to it, which types of performances they visit and what is the main point of visiting theatre. Cluster analysis found 5 clusters (Visitors, who don&apos;t prefer theatre, Accompanying visitors, Occasional visitors, Theatre fans and Visitors following prestige) which showed big differences in their approach to the theatre.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics: MME 2017 : 35th international conference : conference proceedings : Hradec Králové, Czech Republic, September 13th-15th, 2017, University of Hradec Králové

  • ISBN

    978-80-7435-678-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    620-625

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000427151400106