Muzea a galerie : nákupní chování na trzích kulturních produktů 2012
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870537" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Muzea a galerie : nákupní chování na trzích kulturních produktů 2012
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie přináší pohled na to, jaký je vztah lidí k muzeím, památkám a výtvarnému umění. Jednotlivé kapitoly se blíže zabývají otázkou, s čím vším zájem o muzea a výtvarné umění a ochota navštěvovat jejich prezentace může souviset. Je zde zkoumán vlivnávštěv těchto kulturních zařízení v dětství s rodiči či jinými příbuznými (tedy jinými slovy vliv výchovy a rodiny), to, zda se o výstavy a výtvarné umění zajímají též známí a přátelé respondentů (tedy vliv společenského prostředí), preference konkrétních typů muzejních prezentací a druhů výtvarného umění, okolnosti návštěv obou typů kulturních prezentací (s kým je respondenti navštěvují, kdo je iniciátorem návštěv), asociace, které si lidé s těmito oblastmi kultury spojují a konečně souvislosti všechvýše zmíněných proměnných s rodinným stavem, vzděláním či profesí, jíž se člověk věnuje. Celá kniha představuje druhou část hlubší sondy do postojů veřejnosti k jednotlivým oblastem kulturní produkce. Předchozí část se týkala divadel a fi
Název v anglickém jazyce
Museums and galleries : buying behavior on cultural products markets 2012
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with the issue of what kind of a relationship particular parts of the public have to museums and fine arts as kinds of artistic production or forms of leisure time activities. Research data referred to and presented in the book respond to questions regarding how often people attend museums and galleries, what types of museums or fine arts they prefer and what associations with them they have. The main goal is to show the differences among behaviours and preferences of particular groups of the public (men and women, various age groups, people of various jobs, etc.) and what has affected their attitudes to museums and fine arts (the influence of family and upbringing, society and reference groups). The monograph is the second part ofa more profound survey in public attitudes to various field of culture, which follows the survey dealing with the theatre and the cinema and will be followed by a detailed view on literature or classic and popular music. Concurrently, it
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87500-34-7
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—