Knihy a čtení : nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873651" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Knihy a čtení : nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se zabývá vztahem veřejnosti a jejích částí k literatuře, knihám a jejich čtení jakožto formě umělecké produkce a volnočasové aktivitě. K jeho analýze a popisu využívá kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Data výzkumné povahy odpovídají na otázku kdy, kde, proč a jak moc lidé čtou, jaké literární žánry preferují, a jaké asociace vůči nim mají. Kvalitativní výzkum zkoumá význam čtení pro lidi jeho místo v lidském životě. Kvantitativní výzkum ukazuje rozdíly v preferencích a chování jednotlivých částí veřejnosti (muži a ženy, jednotlivé věkové skupiny, zástupci různých povolání atd.), stejně jako to, co jejich vztah k literatuře a čtení ovlivnilo (rodina, výchova, společnost, referenční skupiny). Monografie představuje třetí část hlubší sondy do postojů veřejnosti k jednotlivým oblastem kulturní produkce. Předchozí části se týkaly divadla, filmu, muzeí a galerií, pokračování se bude týkat hudby (vážné a populární). Tato sonda je zároveň součástí autorova dlouhodobého výzk
Název v anglickém jazyce
Books and Reading : Buying Behavior on Cultural Products Markets 2014
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with the issue of what kind of a relationship the public and its particular parts have to literature, books and their reading as kind of artistic production or form of leisure time activities. Qualitative and quantitative methods of research were used here. Research data presented in the monograph respond to questions regarding when, where, why and how much people read, what literal genres they prefer and what associations with them they have. The qualitative research examines the meaning of reading for people and the place of reading in their lives. The quantitative research shows the differences among behaviours and preferences of particular groups of the public (men and women, various age groups, people of various jobs, etc.) andwhat has affected their attitudes to literature and reading (the influence of family and upbringing, society and reference groups). The monograph is the third part of a more profound research in public attitudes to various fields of cult
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87500-66-8
Počet stran knihy
248
Název nakladatele
VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—