Význam demografické a behaviorální segmentace v marketingu kultury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F14%3A43872238" target="_blank" >RIV/70883521:28130/14:43872238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam demografické a behaviorální segmentace v marketingu kultury
Popis výsledku v původním jazyce
Kultura hraje v životě člověka velmi ambivalentní roli. Na jedné straně ji vnímáme jako cosi duchovního, co souvisí se světem uměleckých idejí, jimž se více čí méně můžeme konzumací jejích produktů přibližovat, na druhou stranu její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic. Vztah lidí ke kultuře a kulturním produktům totiž můžeme v zásadě považovat za zcela marketingový. Podstatou marketingu je vazba a komunikace mezi producentem a jeho cílovými skupinami, tedy mezi prodávajícími anakupujícími. Také na oblast kultury, ať již se jedná o její komerční nebo nekomerční větev, o kulturu spotřební nebo uměleckou, se můžeme dívat tak, že její produkty jsou zajímavé pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu. Ta může mít motivacek jeho nákupu, ale zároveň může vnímat i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti světa obchodu hraje roli marketingový výzkum. Ta
Název v anglickém jazyce
The Importance of Demographic and Behavioral Segmentation in Arts Marketing
Popis výsledku anglicky
The study deals with the issue of what kind of a relationship particular parts of the public have to theatre, film, fine arts and museums as artistic products, or, as the case may be, to theatre-, cinema-, gallery- or museum-going as forms of leisure time activities. Research data referred to and presented in the study respond to questions regarding how often people go to theatres, cinema, galleries and museums, what dramatic, film or fine arts genres and kinds of museums they prefer and what associations with these forms of art they have. The main goal is to show the significance of particular demographic and behavioural segmentation criteria as gender, age, education, influence of family and social groups, etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing Science and Inspirations
ISSN
1338-7944
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
2-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—