Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000385" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumer culture in the era of late modernity undergoes dynamic changes of global significance. One of the key attributes of these changes constitutes an increasing supply of opportunities and quantitative volumes of different product options. This is characterized by an ambivalent character. On one hand, expansion of opportunities constitutes a desirable source of realization and emancipation of personal freedoms and independence, on the other hand, increasing demands on the ability to individually manage the consequences of one’s own decisions and to take responsibility for these decisions. We can see this ambivalence well with respect to an example of two different adaptive strategies of consumer choice - maximizers and satisficers. Maximizers likely achieve better objective outcomes of a selection than satisficers, but their subjective perception of these results is, according to empirical evidence, more affected by negative emotions. These and other findings should be used more extensively in the marketing practice of business strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer culture in the era of late modernity undergoes dynamic changes of global significance. One of the key attributes of these changes constitutes an increasing supply of opportunities and quantitative volumes of different product options. This is characterized by an ambivalent character. On one hand, expansion of opportunities constitutes a desirable source of realization and emancipation of personal freedoms and independence, on the other hand, increasing demands on the ability to individually manage the consequences of one’s own decisions and to take responsibility for these decisions. We can see this ambivalence well with respect to an example of two different adaptive strategies of consumer choice - maximizers and satisficers. Maximizers likely achieve better objective outcomes of a selection than satisficers, but their subjective perception of these results is, according to empirical evidence, more affected by negative emotions. These and other findings should be used more extensively in the marketing practice of business strategies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    38-54

  • Kód UT WoS článku

    000449002800003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85056571065