Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Requirements for applicants for the position of “product manager” in the USA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000424" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000424 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31130/18:00052819

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vsfs.cz/periodika/acta-2018-2-02.pdf" target="_blank" >https://www.vsfs.cz/periodika/acta-2018-2-02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Requirements for applicants for the position of “product manager” in the USA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to present the partial results of a research project, the long-term goal of which is to collect and analyse information on the requirements for candidates for the positions of product manager and brand manager. To meet the research goal, Bernard Berelson’s content analysis method was used, enabling the research to use advertisements on the Monster.com career portal to collect information about American advertisers’ requirements. Analysis of requirements for work experience, technical knowledge and skills of candidates for product manager positions has confi rmed that US business practice favours workers with specifi c knowledge who meet the requirements for a knowledge worker. The unexpected result was the fi nding that the groups of technical competence as well as the required practice and work experience for product managers and brand managers in the US had statistically signifi cant diff erences. Recommendations for addressing and obtaining product managers to leverage product managers as an important source of human capital and to retain a leading role in creating competitive advantage in the fourth era of industry conclude the discussion of the results.

  • Název v anglickém jazyce

    Requirements for applicants for the position of “product manager” in the USA

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to present the partial results of a research project, the long-term goal of which is to collect and analyse information on the requirements for candidates for the positions of product manager and brand manager. To meet the research goal, Bernard Berelson’s content analysis method was used, enabling the research to use advertisements on the Monster.com career portal to collect information about American advertisers’ requirements. Analysis of requirements for work experience, technical knowledge and skills of candidates for product manager positions has confi rmed that US business practice favours workers with specifi c knowledge who meet the requirements for a knowledge worker. The unexpected result was the fi nding that the groups of technical competence as well as the required practice and work experience for product managers and brand managers in the US had statistically signifi cant diff erences. Recommendations for addressing and obtaining product managers to leverage product managers as an important source of human capital and to retain a leading role in creating competitive advantage in the fourth era of industry conclude the discussion of the results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta VŠFS

  • ISSN

    1802-792X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    125-139

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus