Design of corporate logo from the perspective of eye tracking method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F21%3A%230000776" target="_blank" >RIV/04274644:_____/21:#0000776 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.grantjournal.com/issue/1001/PDF/1001.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1001/PDF/1001.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of corporate logo from the perspective of eye tracking method
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the effects and effectiveness of graphic design of company logo. The aim was to find out, using the eye-tracking method, which graphic elements have a positive or negative effect on the design of the company logo. Four corporate logos of an imaginary company worked as the basis of the investigation, whereas the logos were created on the basis of certain graphic assumptions. The results show that in order to attract the attention of the eyes, it is appropriate to include a suitable graphic element representing the production of the brand. At the same time, the appropriate choice of colours and their mutual harmonization is key for the image and positive evaluation of the brand.
Název v anglickém jazyce
Design of corporate logo from the perspective of eye tracking method
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the effects and effectiveness of graphic design of company logo. The aim was to find out, using the eye-tracking method, which graphic elements have a positive or negative effect on the design of the company logo. Four corporate logos of an imaginary company worked as the basis of the investigation, whereas the logos were created on the basis of certain graphic assumptions. The results show that in order to attract the attention of the eyes, it is appropriate to include a suitable graphic element representing the production of the brand. At the same time, the appropriate choice of colours and their mutual harmonization is key for the image and positive evaluation of the brand.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
GRANT Journal
ISSN
1805-062X
e-ISSN
1805-0638
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
49-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—