Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial and market share development of the largest German regional rail passenger transport companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230000884" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0000884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sets.cz/en/archive-of-previous-issues/" target="_blank" >https://www.sets.cz/en/archive-of-previous-issues/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial and market share development of the largest German regional rail passenger transport companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The railway reform implemented on 1. 1. 1994 has led to intensified competition in regional rail passenger transport in Germany. The market shares of the monopolist DB Regio fell by around 1/3 by 2019 due to the {5/8} ’ Vědecké stati 62 Scientia et Societas » 1/22 intense competition. Due to the liberalization of rail passenger transport in Europe, some large foreign state railways were able to enter the German market with subsidiaries and gain market shares. For passengers, this development has been positive, as the railway companies have significantly expanded their services (for example, new vehicles with higher comfort). Overall, passenger numbers have increased year after year. On the financial side, this development has led to a reduction in the monopolist’s result. The foreign railway companies have only been able to achieve their market share gains with low returns. Some railway companies even achieved high losses.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial and market share development of the largest German regional rail passenger transport companies

  • Popis výsledku anglicky

    The railway reform implemented on 1. 1. 1994 has led to intensified competition in regional rail passenger transport in Germany. The market shares of the monopolist DB Regio fell by around 1/3 by 2019 due to the {5/8} ’ Vědecké stati 62 Scientia et Societas » 1/22 intense competition. Due to the liberalization of rail passenger transport in Europe, some large foreign state railways were able to enter the German market with subsidiaries and gain market shares. For passengers, this development has been positive, as the railway companies have significantly expanded their services (for example, new vehicles with higher comfort). Overall, passenger numbers have increased year after year. On the financial side, this development has led to a reduction in the monopolist’s result. The foreign railway companies have only been able to achieve their market share gains with low returns. Some railway companies even achieved high losses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

    1801-6057

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    52-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus