Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Analysis of the Performance of the Largest German Regional Rail Passenger Transport Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230000999" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0000999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://refpress.org/volume-20-review-of-economics-and-finance/" target="_blank" >https://refpress.org/volume-20-review-of-economics-and-finance/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.55365/1923.x2022.20.150" target="_blank" >10.55365/1923.x2022.20.150</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Analysis of the Performance of the Largest German Regional Rail Passenger Transport Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    German railway reform implemented in 1994 meant abolishing monopoly of Deutsche Bahn and introducing of competition. Other companies were allowed to enter local passenger rail transport (SPNV). Their share gradually increased and achieved about 40 % in 2020. The reform doubled the number of passengers between 1994 and 2019. However, many new participants, especially with foreign owners suffer big losses from their operations, some of them even went bankrupt or can operate only due to massive support from their owners. Another problem is that railway companies face shortage of qualified personal staff. The article describes the essence of the reform and analyzes the performance of the main railway companies operating in SPNV, investigates whether they achieved their market share gains in this period due to strong competition via price and if personnel costs had a significant impact on their results.

  • Název v anglickém jazyce

    The Analysis of the Performance of the Largest German Regional Rail Passenger Transport Companies

  • Popis výsledku anglicky

    German railway reform implemented in 1994 meant abolishing monopoly of Deutsche Bahn and introducing of competition. Other companies were allowed to enter local passenger rail transport (SPNV). Their share gradually increased and achieved about 40 % in 2020. The reform doubled the number of passengers between 1994 and 2019. However, many new participants, especially with foreign owners suffer big losses from their operations, some of them even went bankrupt or can operate only due to massive support from their owners. Another problem is that railway companies face shortage of qualified personal staff. The article describes the essence of the reform and analyzes the performance of the main railway companies operating in SPNV, investigates whether they achieved their market share gains in this period due to strong competition via price and if personnel costs had a significant impact on their results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Economics and Finance

  • ISSN

    1923-7529

  • e-ISSN

    1923-8401

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1376-1384

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85162860508