Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Cultural Intelligence Facets in Cross-Cultural Adjustment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F23%3A%230000967" target="_blank" >RIV/04274644:_____/23:#0000967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17475759.2022.2155863?src=" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17475759.2022.2155863?src=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/17475759.2022.2155863" target="_blank" >10.1080/17475759.2022.2155863</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Cultural Intelligence Facets in Cross-Cultural Adjustment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The construct of cultural intelligence (“CQ”) consists of four facets (metacognitive, cognitive, motivational, and behavioural). The objective of this study is to identify the CQ facet best able to predict overall intercultural adjustment. Twenty independent hierarchical multiple regression models were performed on a sample of 189 international students studying at Czech universities in a foreign language. The results showed that the CQ facet that best predicts intercultural adjustment, when controlling for demographic variables and preparedness for study abroad, is the motivational CQ facet. However, a significant relationship was also discovered for all remaining CQ facets and intercultural adjustment.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Cultural Intelligence Facets in Cross-Cultural Adjustment

  • Popis výsledku anglicky

    The construct of cultural intelligence (“CQ”) consists of four facets (metacognitive, cognitive, motivational, and behavioural). The objective of this study is to identify the CQ facet best able to predict overall intercultural adjustment. Twenty independent hierarchical multiple regression models were performed on a sample of 189 international students studying at Czech universities in a foreign language. The results showed that the CQ facet that best predicts intercultural adjustment, when controlling for demographic variables and preparedness for study abroad, is the motivational CQ facet. However, a significant relationship was also discovered for all remaining CQ facets and intercultural adjustment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Intercultural Communication Research

  • ISSN

    1747-5759

  • e-ISSN

    1747-5767

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    216-235

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144075930