Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F08466912%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/08466912:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2023/10/01_Zaverecna_vyzkumna_zprava_TIRDMSMT015MT03.pdf" target="_blank" >https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2023/10/01_Zaverecna_vyzkumna_zprava_TIRDMSMT015MT03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení
Popis výsledku v původním jazyce
Zjištění vyplývající z výzkumného projektu „Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení“ využívá rozsáhlou šíři kvalitativních a kvantitativních metod zkoumání stavu a potřeb ředitelů a pracovníků mateřských, základních a středních škol. Po úvodní metodické kapitole zpráva ve čtyřech kapitolách popisuje zjištění týkající se obsazenosti zkoumaných pozic, reálné činnosti pedagogických pracovníků, ale také postoje a optimální nastavení pozic z různých typů škol. Druhá kapitola tedy popisuje specializované činnosti pedagogů – výchovný poradce, koordinátor ICT (metodik informačních a komunikačních technologií, pozice koordinátora ICT), metodik školní prevence, koordinátor ŠVP, koordinátor environmentální výchovy (EVVO), karierní poradce. Třetí kapitola popisuje zajištění týkající se samostatných podpůrných pozic – školní psycholog, speciální pedagog, školní asistent, sociální pedagog a poté také asistent pedagoga. Čtvrtá kapitola popisuje nepřímou pedagogickou práci učitelů. Pátá kapitola je věnována zajištění nepedagogické práce ve školách. Závěry výzkumných zjištění kopírují strukturu výše nastíněných témat a oblastí. Závěrem šestá kapitola shrnuje výsledky ekonomické analýzy nákladů a přínosů pro státní rozpočet různých modelů zajištění podpůrných pedagogických a nepedagogických pozic ve školách.
Název v anglickém jazyce
Specialised activities of teaching staff and non-teaching work or other activities in regional education: analysis of the situation and proposals for recommendations
Popis výsledku anglicky
The findings of the research project ‘Specialised activities of teaching staff and non-teaching work or other activities in regional education: analysis of the situation and proposals for recommendations’ use a wide range of qualitative and quantitative methods to examine the situation and needs of headteachers and staff in nursery, primary and secondary schools. After an introductory methodological chapter, the report describes in four chapters the findings concerning the occupancy of the positions examined, the actual activities of teaching staff, but also the attitudes and optimal settings of positions in different types of schools. The second chapter describes the specialised activities of teachers – educational counsellor, ICT coordinator (information and communication technology methodologist, ICT coordinator position), school prevention methodologist, school curriculum coordinator, environmental education coordinator (EVVO), career counsellor. The third chapter describes the provision of separate support positions – school psychologist, special educator, school assistant, social educator and then also teaching assistant. The fourth chapter describes the indirect pedagogical work of teachers. The fifth chapter is devoted to the provision of non-pedagogical work in schools. The conclusions of the research findings mirror the structure of the topics and areas outlined above. Finally, the sixth chapter summarises the results of an economic analysis of the costs and benefits to the state budget of various models for providing support teaching and non-teaching positions in schools.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TIRDMSMT015MT03" target="_blank" >TIRDMSMT015MT03: Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů