Inteligentní zobrazovací jednotka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F15051145%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/15051145:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inteligentní zobrazovací jednotka
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem projektu bylo vytvořit Inteligentní Technologie pro cestující hromadné dopravy osob za účelem zlepšení přístupu k informacím pro dopravce i veřejnost a rozvoji nových technologií v městech dle trendu Smart Cities. Koncept Smart Cities je prezentován jako myšlenka lépe fungujícího města, které umí dobře hospodařit a zajišťuje svým obyvatelům komfortní život. Přitom používá nejmodernější technologie a šetří životní prostředí. Inteligentní zobrazovací jednotky budou umístěny na veřejných místech za účelem prezentace aktuálních informací o hromadné dopravě cestujícím (včetně aktuálního zpoždění), pomocí dat získaných sběrem z vozidlových jednotek. Jednotky jsou dobře čitelné ve venkovním prostředí, ale mohou být flexibilně použitelné i přímo ve vozidlech. Pro inteligentní zobrazovací jednotku (typové označení IFPTLCDI1) byl v rámci provedeného experimentálního vývoje proveden výzkum a vývoj plnohodnotného funkčního prototypu (vzorku) jednotky, volba vhodné součástkové základny pro její hardwarovou část, výzkum a vývoj řešení její desky plošných spojů PCB, výzkum a vývoj řešení jejího mechanického provedení a výzkum a vývoj její embedded softwarové části. Pro vývoj embedded softwarové části byla použita vývojová kompilační sada na bázi kompiléru GCC přinášející nulové náklady na licence. Využití této technologie přináší pozitivní ekonomickou výhodu řešení vůči konkurenčním systémům založeným na bázi komerčních vývojových kompilačních nástrojů. Jako vhodná součástková základna byla zvolena pokročilá základna založená na mikrokontroleru s jádrem řady ARM Cortex-M3. Součástková základna dále umožňuje použití v rozšířeném rozsahu teplot od -25℃ až +85 ℃. Mechanické provedení inteligentní zobrazovací jednotky je provedeno s bezpečnostním odolným krycím sklem a odolným plastovým krytem. Pro zobrazení slouží LCD průmyslový panel s LED podsvícením a úhlopříčkou 22“ s poměrem stran 16:10. Uvnitř zařízení je použita konstrukce z ocelového rámu pro maximální pevnost zařízení. Zařízení je vybaveno úchyty pro standardní montáž VESA pro maximální flexibilitu nasazení nebo pro instalaci na nosnou tyč kruhového průřezu s úchytnými třmeny. Nakonec po vlastní výrobě plnohodnotného funkčního prototypu (vzorku) vozidlové jednotky byla získána certifikace EMC v akreditované zkušebně TÜV SÜD Czech s.r.o.
Název v anglickém jazyce
Smart display unit
Popis výsledku anglicky
The aim of the project was to create new Smart Technologies for public transport to allow better access to more accurate information for the public as well as the service provider and to develop new technologies for city infrastructure according to the trend of Smart Cities. The concept of Smart Cities aims to push cities towards smoother and more economical functioning for the welfare and comfort of its citizens through use of the most modern technology without threatening the environment. The Smart display unit will be placed on frequented public places and traffic stops to inform public transport passengers on current situation (including real-time delays) with data coming from the Vehicle unit. The Smart display (type designation IFPTLCDI1) is well readable under outside conditions but could be used inside vehicles as well. The experimental research and development of a full-fledged display unit started with choosing the best alternative for a component base and proceeded to the research and development of an appropriate PCB board, development of an appropriate mechanical design and its embedded software part. The applicant opted for a compiler set based on GCC (without licence fee) for the development of the embedded software which further increased the competitiveness of the product compared to its alternatives based on commercial compiler sets. An advanced component base with a microcontroller with ARM Cortex-M3 core. The component base allows use in an extended temperature range from -25 up to +85 degrees Celsius. Mechanically, the display is protected by a safety protection cover glass and a durable plastic casing. The actual displaying function is provided by a 22 inch (16:10 resolution rate) LCD screen with LED backlight. The inside frame is made from steel for maximum toughness of the construction. The device is equipped with handles for a VESA standard mount for maximum flexibility of attachment or for installation on a circular cross-section pole with mounting brackets. Ultimately, after the final production of the prototype was finalized, it successfully achieved EMC certification from accredited certifier TÜV SÜD Czech s.r.o.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20203 - Telecommunications
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG16_084%2F0010244" target="_blank" >EG16_084/0010244: Inteligentní technologie pro cestující MHD</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Inteligentní zobrazovací jednotka
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Inteligentní zobrazovací jednotka (označená IFPTLCDI1) je v systému zodpovědná za vizualizaci dat nasbíraných z vozidlových jednotek pro informaci cestujících. Vyznačuje se vysokou čitelností a použitelností ve venkovním i vnitřním prostředí (i přímo ve vozidlech hromadné dopravy). V rámci provedeného výzkumu a vývoje plnohodnotného funkčního prototypu byla nejdříve provedena volba použité součástkové základny pro její hardwarovou část. Za ideální byla zvolena pokročilá báze s mikrokontrolerem s jádrem typu ARM Cortex-M3, která umožňuje fungování jednotky v rozšířeném pásmu teplot od -25℃ až +85 ℃. Čitelnost displeje je zajištěna pomocí 22“ LCD průmyslového panelu s poměrem stran 16:10, rozlišením WSXGA, podsvícením LED, rozhraním LVDS a inteligentní napájecí částí. Následoval výzkum a vývoj řešení desky plošných spojů PCB a řešení mechanického provedení zobrazovací jednotky. Mechanická ochrana inteligentní zobrazovací jednotky je zajištěna bezpečnostním krycím sklem a odolným plastovým krytem. Vnitřní konstrukce zařízení je vyztužena ocelovým rámem pro maximální pevnost zařízení. Zařízení je vybaveno úchyty pro standardní montáž VESA pro maximální flexibilitu nasazení nebo pro instalaci na nosnou tyč kruhového průřezu s úchytnými třmeny. Poslední součástí výzkumu a vývoje je vývoj embedded softwaru pro provoz jednotky, kterého bylo dosaženo za pomocí GCC kompilační sady bez nároku na licenční poplatky. Software obsahuje funkcionality pro možnost zobrazení informací získávaných ze serverové části, řídicí část s PWM logikou řízení jasu podsvícení LED, ovládání zdrojové části a hlavní programovou část. Následně byla provedena výroba vlastního prototypu společně s certifikací v akreditovaném středisku TÜV SÜD Czech s.r.o. dle normy EHK OSN č. 10.6 (EMC).
Ekonomické parametry
Zavedením na trh systém slibuje velkou konkurenceschopnost oproti stávajícím řešením (např. portál IDOS), zejména díky ucelenosti systému (v jednom celku nejen přístup přes webovou aplikace, ale i prezentace výsledků inteligentními zobrazovacími jednotkami, sběr dat přímo z vozidla a koncentrace dat na centrálním serveru. Ekonomičnost řešení vychází i z použití open source řešení pro softwarový vývoj, čímž v případě vysokého počtu komunikačních jednotek a uživatelů přináší úspory z rozsahu. Po ukončení projektu společnost cílí na zvýšení obratu, podílu nových výrobků a inovací na obratu, zvýšení tržeb, udržení konkurenceschopnosti a upevnění pozice na trhu a zisk nových odběratelů hlavně mezi dopravními podniky velkých měst v Česku (Dopravní podnik Hl. m. Prahy dokonce spolupracoval při vývoji systému), na Slovensku a díky příznivé ceně i ve Střední a Východní Evropě. Již dnes KonekTel dodává svá řešení dopravním podnikům v Praze, Pardubicích, Olomouci, Hradci Králové, Chomutově, Ústí nad Labem.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
15051145
Název vlastníka
KonekTel, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—