Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Results for Sensor Selection and Multivariable Controller Design for a Heavy-Duty Diesel Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F12%3A%230000028" target="_blank" >RIV/18627757:_____/12:#0000028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ifac-papersonline.net/Detailed/56839.html" target="_blank" >http://www.ifac-papersonline.net/Detailed/56839.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3182/20121023-3-FR-4025.00031" target="_blank" >10.3182/20121023-3-FR-4025.00031</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Results for Sensor Selection and Multivariable Controller Design for a Heavy-Duty Diesel Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we consider the issues facing the design of a practical multivariable controller for a heavy duty engine equipped with an exhaust gas recirculation (EGR) valve and variable geometry turbocharger (VGT). Issues facing the selection of sensorsare considered, and a combination of physical as well as practical implementation requirements are treated in the choice and design of a model predictive controller. The nonlinearities and the multivariable nature of the system are investigated in orderto coordinate both actuators such that the the emission and torque response requirements of the system are met. The process of modeling the engine, development of the controller, the hardware set-up that was utilized in running the controller validationwork and, the results of utilizing the proposed system over transient cycles (e.g., FTP) and other certi cation cycles (e.g., RMCSET cycle) are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Results for Sensor Selection and Multivariable Controller Design for a Heavy-Duty Diesel Engine

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we consider the issues facing the design of a practical multivariable controller for a heavy duty engine equipped with an exhaust gas recirculation (EGR) valve and variable geometry turbocharger (VGT). Issues facing the selection of sensorsare considered, and a combination of physical as well as practical implementation requirements are treated in the choice and design of a model predictive controller. The nonlinearities and the multivariable nature of the system are investigated in orderto coordinate both actuators such that the the emission and torque response requirements of the system are met. The process of modeling the engine, development of the controller, the hardware set-up that was utilized in running the controller validationwork and, the results of utilizing the proposed system over transient cycles (e.g., FTP) and other certi cation cycles (e.g., RMCSET cycle) are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030170" target="_blank" >TA01030170: Systematický návrh řídicích systémů pro optimalizace emisí spalovacích motorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2012 IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling

  • ISBN

    978-3-902823-16-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    145-152

  • Název nakladatele

    IFAC (International Federation of Automatic Control)

  • Místo vydání

    France

  • Místo konání akce

    Paris, France

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku