Experimental Results for Sensor Selection and Multivariable Controller Design for a Heavy-Duty Diesel Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F12%3A%230000028" target="_blank" >RIV/18627757:_____/12:#0000028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ifac-papersonline.net/Detailed/56839.html" target="_blank" >http://www.ifac-papersonline.net/Detailed/56839.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3182/20121023-3-FR-4025.00031" target="_blank" >10.3182/20121023-3-FR-4025.00031</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Results for Sensor Selection and Multivariable Controller Design for a Heavy-Duty Diesel Engine
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we consider the issues facing the design of a practical multivariable controller for a heavy duty engine equipped with an exhaust gas recirculation (EGR) valve and variable geometry turbocharger (VGT). Issues facing the selection of sensorsare considered, and a combination of physical as well as practical implementation requirements are treated in the choice and design of a model predictive controller. The nonlinearities and the multivariable nature of the system are investigated in orderto coordinate both actuators such that the the emission and torque response requirements of the system are met. The process of modeling the engine, development of the controller, the hardware set-up that was utilized in running the controller validationwork and, the results of utilizing the proposed system over transient cycles (e.g., FTP) and other certi cation cycles (e.g., RMCSET cycle) are presented.
Název v anglickém jazyce
Experimental Results for Sensor Selection and Multivariable Controller Design for a Heavy-Duty Diesel Engine
Popis výsledku anglicky
In this paper we consider the issues facing the design of a practical multivariable controller for a heavy duty engine equipped with an exhaust gas recirculation (EGR) valve and variable geometry turbocharger (VGT). Issues facing the selection of sensorsare considered, and a combination of physical as well as practical implementation requirements are treated in the choice and design of a model predictive controller. The nonlinearities and the multivariable nature of the system are investigated in orderto coordinate both actuators such that the the emission and torque response requirements of the system are met. The process of modeling the engine, development of the controller, the hardware set-up that was utilized in running the controller validationwork and, the results of utilizing the proposed system over transient cycles (e.g., FTP) and other certi cation cycles (e.g., RMCSET cycle) are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030170" target="_blank" >TA01030170: Systematický návrh řídicích systémů pro optimalizace emisí spalovacích motorů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2012 IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling
ISBN
978-3-902823-16-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
145-152
Název nakladatele
IFAC (International Federation of Automatic Control)
Místo vydání
France
Místo konání akce
Paris, France
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—