Model Predictive Control of Diesel Engine Airpath and DOC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F13%3A%230000036" target="_blank" >RIV/18627757:_____/13:#0000036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model Predictive Control of Diesel Engine Airpath and DOC
Popis výsledku v původním jazyce
Experimental validation of diesel engine Airpath and Diesel Oxidation Catalyst (DOC) control system for integrated control of engine and aftertreatment system. The airpath controller has been validated on experimental Euro 5 MAN diesel engine with MAN company support. The Model based Predictive Controller (MPC) has been designed to control pneumatic Exhaust Gas Recirculation valve. The controller was hosted on ECU bypass system using ES910 and dSPACE prototyping units. The DOC catalyst control system for DPF regeneration has been designed and validated with Ford company. The MPC controller was used to control diesel fuel injection for DOC catalyst to stabilize the inlet temperature of DPF during regeneration.
Název v anglickém jazyce
Model Predictive Control of Diesel Engine Airpath and DOC
Popis výsledku anglicky
Experimental validation of diesel engine Airpath and Diesel Oxidation Catalyst (DOC) control system for integrated control of engine and aftertreatment system. The airpath controller has been validated on experimental Euro 5 MAN diesel engine with MAN company support. The Model based Predictive Controller (MPC) has been designed to control pneumatic Exhaust Gas Recirculation valve. The controller was hosted on ECU bypass system using ES910 and dSPACE prototyping units. The DOC catalyst control system for DPF regeneration has been designed and validated with Ford company. The MPC controller was used to control diesel fuel injection for DOC catalyst to stabilize the inlet temperature of DPF during regeneration.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030170" target="_blank" >TA01030170: Systematický návrh řídicích systémů pro optimalizace emisí spalovacích motorů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
V005 - Airpath and DOC Control
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Configurable real-time model base predictive controller (MPC) for fast-sampled systems suitable for powertrain and aftertreatment control applications. Contact for more informations: Ing. Jaroslav Pekař, Ph.D., Honeywell Prague Laboratory, Honeywell spol. s.r.o., V Parku 2326/18, 14800 Praha, tel. +420 234 625 926.
Ekonomické parametry
Significant reduction of development cost of powertrain and aftertreatment control systems, reduction of engineering time, increased performance of the target engine.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Honeywell International, Inc.
Stát vlastníka
US - Spojené státy americké
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—