Model Predictive Control of DOC Temperature during DPF Regeneration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F14%3A%230000040" target="_blank" >RIV/18627757:_____/14:#0000040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://papers.sae.org/2014-01-1165/" target="_blank" >http://papers.sae.org/2014-01-1165/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2014-01-1165" target="_blank" >10.4271/2014-01-1165</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model Predictive Control of DOC Temperature during DPF Regeneration
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the application of model predictive control (MPC) to DOC temperature control during DPF regeneration. The model predictive control approach is selected for its advantage - using a model to optimize control moves over horizon while handling constraints. Due to the slow thermal dynamics of the DOC and DPF, computational bandwidth is not an issue, allowing for more complex calculations in each control loop. The control problem is formulated such that all the engine control actions, other than far post injection, are performed by the existing production engine controller, whereas far post injection is selected as the MPC manipulated variable and DOC outlet temperature as the controlled variable. The Honeywell OnRAMP Design Suite (modelpredictive control software) is used for model identification, control design and calibration. The paper includes description of the DPF regeneration process, model identification and validation results, control design and trade-off analy
Název v anglickém jazyce
Model Predictive Control of DOC Temperature during DPF Regeneration
Popis výsledku anglicky
This paper presents the application of model predictive control (MPC) to DOC temperature control during DPF regeneration. The model predictive control approach is selected for its advantage - using a model to optimize control moves over horizon while handling constraints. Due to the slow thermal dynamics of the DOC and DPF, computational bandwidth is not an issue, allowing for more complex calculations in each control loop. The control problem is formulated such that all the engine control actions, other than far post injection, are performed by the existing production engine controller, whereas far post injection is selected as the MPC manipulated variable and DOC outlet temperature as the controlled variable. The Honeywell OnRAMP Design Suite (modelpredictive control software) is used for model identification, control design and calibration. The paper includes description of the DPF regeneration process, model identification and validation results, control design and trade-off analy
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030170" target="_blank" >TA01030170: Systematický návrh řídicích systémů pro optimalizace emisí spalovacích motorů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SAE 2014 World Congress
ISBN
—
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Detroit, USA
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—