Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika využití postupů RailTopoModel v.1.1, railML v.3.2 a IFC Rail v rámci využití projektů řešených metodou BIM pro stavby železnic v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25312936%3A_____%2F20%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25312936:_____/20:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://kpmconsult.cz/reference" target="_blank" >http://kpmconsult.cz/reference</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika využití postupů RailTopoModel v.1.1, railML v.3.2 a IFC Rail v rámci využití projektů řešených metodou BIM pro stavby železnic v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika využití postupů RailTopoModel (RTM) v.1.1, railML v.3.2 a IFC Rail je prvním z výsledných metodických výstupů projektu TAČR TL02000312 zaměřených na využití těchto metod pro podporu projektů řešených metodou BIM pro stavby železnic v ČR. V základních rysech rekapituluje principy hlavních uvedených mezinárodních postupů a konkretizuje podmínky jejich lokalizace v ČR, resp. prostředí některého provozovatele železniční infrastruktury v roli stavebníka (vzorově SŽ). V tomto smyslu rozvíjí zejména výsledky předchozích analyticky orientovaných přípravných pracovních zpráv RML- 1 až RML- 7 orientovaných na různá dílčí témata problematiky a dalších metodicky a realizačně orientovaných zdrojů do oblastí úzce spojených s návrhem konkrétních metodik dalšího využití formátů railML, návazně rozšířených i o postupy definované, s metodikou RTM interně spojenou, dokumentací projektu IFC Rail. Uvádí oblasti, které musí být v IS SŽ (a v jejich zobecnění i v rámci ČR) nově definovány tak, aby byla zaručena jejich metodická kompatibilita s uvedenými nadnárodními postupy a národní, resp. podnikovou legislativou, týkající se použití metody BIM v informačních systémech (IS) projektantů a provozovatelů železničních drah. Obsahy mezinárodních metodik jsou přitom konfrontovány s paralelně se rozvíjejícími projekty úprav souvisejících věcných oblastí (Registru infrastruktury - RINF, Digitální technické mapy - DTM, Centrální evidence železničních drah - CEŽD atd.) a s jinými zdroji, zejména čínskou metodikou CRBIM. Metodika zahrnuje textovou část a celkem 12 příloh ilustrujících základní použité přístupy modelování datového prostorové reality jak pro potřeby úloh dopravního provozu, tak správy infrastruktury, počínaje projektování metodou BIM. Přílohy 4 a 5 jsou základním odborným slovníkem, zahrnutým do rozšířeného výstupu V9 (zpráva RML-10).

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of using RailTopoModel v.1.1, railML v.3.2 and IFC Rail procedures within the use of BIM projects for railway construction in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology of using the procedures RailTopoModel (RTM) v.1.1, railML v.3.2 and IFC Rail is the first of the resulting methodological outputs of the TAČR TL02000312 project oriented to using of these methods for support of the projects using the BIM methodology for railway construction in the Czech Republic. In its basic features, it recapitulates the principles of the main international procedures and specifies the conditions of their localization in the Czech Republic, respectively the environment of one of the railway infrastructure managers in the role of the builder (Railway Administration state-owned organization –SŽ- as model case). In this sense, it work up in particular the results of previous analytically oriented preparatory working reports RML- 1 to RML- 7 focused on various sub-topics of the issue and other methodologically and implementation-oriented resources in areas closely related to the design of specific methodologies for the further use of railML formats. Subsequently extended by procedures defined, with the RTM methodology internally related, by the IFC Rail project documentation. It lists the areas that must be redefined in the IS SŽ (and in their generalization also national-wide level within the Czech Republic) in order to guarantee their methodological compatibility with the mentioned transnational procedures and national, respectively company legislation, concerning the use of the BIM method in information systems (IS) of designers and railway operators. The contents of international methodologies are confronted with parallel developing projects for the modification of related material areas (Register of Infrastructure - RINF, Digital Technical Map - DTM, Central Register of Railroads - CEŽD, etc.) and other sources, especially the Chinese railroad BIM methodology - CRBIM. The methodology includes a text part and a total of 12 appendices illustrating the basic approaches used to model data spatial reality both for the needs of traffic and infrastructure management tasks, starting with BIM design. Appendices 4 and 5 include the basic technical dictionary included in the extended V9 output.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000312" target="_blank" >TL02000312: Lokalizace a implementace metodiky RailTopoModel a značkovacího jazyka railML v. 3 do podmínek prostorového popisu železničních drah v ČR s přihlédnutím k aplikaci metodiky BIM</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů