Metodika uplatnění postupů využití UIC IRS30100 (RailTopoModel v.1.1), railML v.3.2 a IFC Rail s přihlédnutím k datovým standardům projektů BIM zpracovaných SFDI v rámci IS Správy železnic s.o
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25312936%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25312936:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kpmconsult.cz/reference" target="_blank" >http://kpmconsult.cz/reference</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika uplatnění postupů využití UIC IRS30100 (RailTopoModel v.1.1), railML v.3.2 a IFC Rail s přihlédnutím k datovým standardům projektů BIM zpracovaných SFDI v rámci IS Správy železnic s.o
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika označená RML–9 rozvíjí obecněji a šířeji zásady datového modelování reality obsažené v předchozí metodice RML-8 pro potřeby a podmínek nejvýznamnějšího provozovatele železniční infrastruktury v ČR. A to jak v oblasti IT podpory úloh provozování dráhy, tak zejména podpory zajišťování její provozuschopnosti. Z těchto důvodů se podstatně podrobněji než RML-8 a formou průvodce po obsahu segmentů XSD dvou verzí railML zabývá zejména mnoha detaily použití tohoto jazyka pro datové modelování objektů a procesů na železnici. Ale i dalšími velmi konkrétními aspekty a možnostmi jeho použití jako nástroje pro návrhy datových rozhraní mezi různými subsystémy IS SŽ a jejich podstatným národním či mezinárodním okolím. Jako příklady možného postupu využití metodiky railML v rámci IS SŽ jsou uvedeny: a) dva návrhy use case (TRGE a NEST) vyhlášené konsorciem RailML a dále rozpracované ve spolupráci expertů SŽ, konsorcia RailML a řešitelů této metodiky, b) ukázky konverzí dat IS SŽ do struktur rozšiřujících XSD railML o rutinně používaná data o lokalitách, liniovém a funkčním popisu sítě pro účely správy infrastruktury a evidenci vybraných pseudobodových entit. Metodika zahrnuje textovou část a celkem 14 příloh ilustrujících základní použité přístupy modelování datového prostorové reality zaměřených, kromě souhrnné rekapitulace struktury souboru XSD jazyka railML v.3.1 v prezentaci UML, na prezentace možností uplatnění nadnárodních metodik ve specifických částech IS SŽ (zobrazení drážních lokalit, různých úrovní popisu sítě, objektů a typů dat železničního svršku, spodku a dalších relevantních částí IS SŽ.
Název v anglickém jazyce
Methodology of application of UIC IRS30100 (RailTopoModel v.1.1), railML v.3.2 and IFC Rail utilization procedures taking into account the data standards of BIM projects processed by State Fund for Transport Infrastructure (SFDI) within the IS of the Railway Administration (SŽ)
Popis výsledku anglicky
The methodology designated RML–9 evolves more generally and broadly conceived principles of reality data modeling contained in the previous RML-8 methodology for the needs and conditions of the most important railway infrastructure operator in the Czech Republic. Both in the field of IT support for the tasks of the operation of the railway and, in particular, in the support of ensuring its operability. For these reasons, much more detail than RML-8 and in the form of a guide to the content of XSD segments of the two versions of railML language deals with many details of the use of this language for data modeling of objects and processes on the railway. But also other very specific aspects and possibilities of its use as a tool for designing data interfaces between various subsystems of the Railway Administration´s information system (IS SŽ) and their substantial national or international surroundings. As examples of possible ways of using the railML methodology within the IS SŽ are given: a) two use case proposals (“Track Geometry” - TRGE and “Network Statement” NEST) announced by the RailML consortium and further developed in cooperation with SŽ experts, the RailML consortium and solvers of this methodology, b) the examples of conversions of IS SŽ data into structures extending XSD railML with routinely used data on sites, line and functional description of the network for the purposes of infrastructure management and registration of selected pseudopoint entities. The methodology includes a text part and a total of 14 annexes illustrating the basic used approaches of modeling data spatial reality focused, in addition to a summary recapitulation of the structure of the XSD file of the railML v.3.1 language in the UML presentation on the presentation of the possibilities of applying transnational methodologies in specific parts of the IS SŽ (display of railway sites, different levels of description of the network, objects and types of data of the railway superstructure, substructure databases and other relevant parts of the IS SŽ.
Klasifikace
Druh
H<sub>neleg</sub> - Promítnuto do směrnic nebo předpisů závazných v rámci příslušného poskytovatele
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000312" target="_blank" >TL02000312: Lokalizace a implementace metodiky RailTopoModel a značkovacího jazyka railML v. 3 do podmínek prostorového popisu železničních drah v ČR s přihlédnutím k aplikaci metodiky BIM</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo předpisu
RML-9
Označení kompet. příslušného orgánu
Správa železnic
Územní platnost výsledku
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)