Využití chybové analýzy při tvorbě koncepce výuky akademické češtiny pro cizince
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F14%3A%230000116" target="_blank" >RIV/25619161:_____/14:#0000116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití chybové analýzy při tvorbě koncepce výuky akademické češtiny pro cizince
Popis výsledku v původním jazyce
V současném pojetí výuky jazyků je chyba považována za přirozenou součást tzv. mezijazyka, která přináší žákovi i učiteli cennou informaci o průběhu osvojování cílového jazyka. Může učitele upozornit na jevy, kterým je třeba věnovat zvýšenou pozornost, amůže také sloužit jako vodítko při modifikaci nebo koncepci obsahu učiva. Úspěšné zvládnutí vysokoškolského studia je podmíněno prezentací výsledků studia na odpovídající jazykové úrovni, což zahraničním studentům, kteří absolvují studium v českém jazyce, působí často potíže. Hlavním cílem výuky češtiny pro cizince na vysoké škole by tedy mělo být zdokonalení jazykových dovedností potřebných pro studium, mezi něž patří i psaní závěrečných prací. Cílem příspěvku je představit probíhající výzkum studentské písemné produkce nerodilých mluvčích, jehož součástí je chybová analýza. Výzkum má přispět ke stanovení jazykových prostředků, které by měly být zařazeny do výuky akademického jazyka. V příspěvku se zaměříme na kritéria analýzy, předev
Název v anglickém jazyce
Use error analysis for design of the academic teaching of Czech language for foreigners
Popis výsledku anglicky
The current concept of language learning the error is considered a natural part of the so-called "Mezijazyk" that brings the student and teachers valuable information about the course of learning the target language. Teachers can draw attention to the phenomena that need increased attention and can also serve as a guide when modifying or design curriculum content. Successful management of higher education the conditional presentation of study results at the appropriate language level, which foreign students who graduate studies in the Czech language, often has trouble. The main objective of teaching Czech for foreigners at the university should thus be to improve the language skills required for the study, including the writing of theses. The aim of this paper is to present ongoing research student written production of non-native speakers, including error analysis. Research should help to determine the language resources that should be included in academic language. The paper will foc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-37-07-2" target="_blank" >WD-37-07-2: Výzkum domácího a poíjezdového zahranieního cestovního ruchu ve vztahu k zmírniní spoleeensko-ekonomických disparit</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Práce s chybou ve výuce cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)
ISBN
978-80-87238-10-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
90-95
Název nakladatele
Ústav jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy
Místo vydání
Poděbrady
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—